Πώς και πού μπορούν οι πολίτες να κάνουν καταγγελίες σχετικές με την ασφάλεια τροφίμων.

Σε περίπτωση που ανησυχείτε για την ποιότητα κάποιου τροφίμου που προμηθευτήκατε από την αγορά και θέλετε να το ελέγξετε, μπορείτε να καταγγείλετε άμεσα το περιστατικό στον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΟΦ).

Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) στην προσπάθεια του να διασφαλίσει το δικαίωμα των πολιτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή τρόφιμα που στην ετικέτα τους παρέχονται οι σωστές πληροφορίες και παράγονται ή διακινούνται από επιχειρήσεις που λειτουργούν σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές, έχει αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης και διαχείρισης των βάσιμων ανησυχιών που δέχεται και έχει δημιουργήσει στην Κεντρική Υπηρεσία του ειδική μονάδα το “Κέντρο Λήψης Αναφορών”.

Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν στον ΕΦΕΤ ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://efet.gr/index.php/el/consumers/ilektroniki-ypovoli, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717 και με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Διευθύνσεών του.

Πώς λειτουργεί το Κέντρο Λήψης Αναφορών και Ενημέρωσης

 Το Κέντρο Λήψης Αναφορών και Ενημέρωσης του ΕΦΕΤ λειτουργεί καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από 08:00 έως 16:00. Οι αρμοδιότητες του κέντρου είναι:  

• Η παραλαβή αναφορών/ καταγγελιών μέσω των προβλεπομένων στη διοικητική διαδικασία επίσημων μορφών επικοινωνίας και μέσω της τηλεφωνικής σύνδεσης με αριθμό 11717.

• Η καταχώρηση των αναφορών/καταγγελιών σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ.

• Η μέριμνα για τη πλήρη συμπλήρωση του εντύπου λήψης αναφορών/καταγγελιών τόσο κατά την τηλεφωνική όσο και την αυτοπρόσωπη κατάθεση αναφορών/καταγγελιών.  

• Η παραλαβή των προσκομιζομένων αποδεικτικών στοιχείων και σε περίπτωση προσκομιζόμενου δείγματος η αποστολή του προς εξέταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής.

• Η μέριμνα για τη συσχέτιση των αποτελεσμάτων της εξέτασης με την υποβληθείσα αναφορά/καταγγελία.

• Η μέριμνα για την πρωτοκόλληση των αναφορών/καταγγελιών.

• Τη διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών στην επιτροπή αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών.

• Η γραμματειακή υποστήριξη της επιτροπής αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών και η τήρηση σχετικού αρχείου.

• Η διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών σε αρμόδιες υπηρεσίες σύμφωνα με την κατά περίπτωση απόφαση της επιτροπής αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών.

• Η ενημέρωση των ενδιαφερομένων για την πορεία της διερεύνησης της επώνυμης αναφοράς/καταγγελίας που υπέβαλαν.

Share.
Exit mobile version