Για μία ακόμη χρονιά ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης διεξάγει ραδιοφωνική καμπάνια ευαισθητοποίησης του κόσμου για την αντηλιακή προστασία με σύνθημα: «Αυτό το καλοκαίρι έχουμε δύο φίλους, τον ήλιο και το φαρμακοποιό μας»

 

Από τον Χαράλαμπο Πετρόχειλο

 

Μία ραδιοφωνική καμπάνια ευαισθητοποίησης του κόσμου για την ανάγκη αντηλιακής προστασίας βρίσκεται αυτό το διάστημα σε εξέλιξη με πρωτοβουλία του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης που αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο του φαρμακοποιού στην παροχή υπεύθυνης ενημέρωσης για τη σωστή επιλογή και χρήση του αντηλιακού. 

Το ραδιοφωνικό μήνυμα που παίζεται ήδη εδώ και 12 μέρες σε επτά δημοφιλείς ραδιοφωνικούς σταθμούς  της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Κεντρικής Μακεδονίας  – τον REAL FM 97,8, το ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ FM 104,9, το  ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ FM 100, τον ALPHA 96,5, το FOCUS 103,6, τον ΛΑΪΚΟΣ FM και τον VELVET FM με συνολικό 396 spots μέχρι χθες- και θα διαρκέσει μέχρι τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό που έχει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της χρόνιας να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί τους πολίτες για συγκεκριμένα επίκαιρα ανάλογα με την εποχή θέματα.

Το μήνυμα αναφέρει τα εξής:

«Το καλοκαίρι ο ήλιος είναι φίλος μας όμως ακόμα μεγαλύτερος φίλος μας είναι ο φαρμακοποιός μας γιατί μόνο ο φαρμακοποιός θα μας ενημερώσει και θα μας συμβουλεύσει για το αντηλιακό που χρειαζόμαστε για την ακμή, τη φωτογήρανση, τις πανάδες και τις ανάγκες της επιδερμίδας μας και μόνο ο φαρμακοποιός μας θα εγγυηθεί, ως επιστήμονας υγείας για το αντηλιακό προϊόν που μας προτείνει. Αυτό το καλοκαίρι έχουμε δύο φίλους, τον ήλιο και το φαρμακοποιό μας. Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης».

Ο κ. Διονύσης Ευγενίδης, πρόεδρος του ΦΣ Θεσσαλονίκης μιλώντας στο DailyPharmaNews ανέφερε ότι είναι η τρίτη χρονιά που γίνεται αυτή η προσπάθεια. Είχαμε αρχίσει πριν τρία χρόνια, πέρσι προχωρήσαμε πιο συστηματικά και φέτος ακόμη πιο οργανωμένα να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο για την αντηλιακή προστασία, για το πώς θα πρέπει να προστατεύεται και τον καλούμε να ζητά συμβουλές για την προστασία του από την ηλιακή ακτινοβολία από το κατάλληλο σημείο που είναι το φαρμακείο και ο επιστήμονας φαρμακοποιός. Είναι τέσσερις οι κύκλοι των διαφορετικών σποτ που τρέχουν μέσα στη χρονιά. Πέρα από το σποτ για την αντηλιακή προστασία είναι το σποτ για τον αντιγριπικό εμβολιασμό που θα τρέξει από το φθινόπωρο, το σποτ για τη σωστή χρήση των φαρμάκων και τη λελογισμένη χρήση των αντιβιοτικών και κάποιο καινούργιο θέμα επικαιρότητας». 

Υπάρχουν πολλοί φαρμακοποιοί που βλέπουν το «δερμοκαλλυντικό», το αντηλιακό ως κάτι δευτερεύον σε σχέση με το φάρμακο.  Για τον κ. Ευγενίδη ωστόσο «και αυτό το κομμάτι είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της ύλης του φαρμακείου. Μπορεί να μην είναι με τη στενή έννοια του όρου φάρμακο, δεν παύει όμως να έχει να κάνει με την υγεία, με την ομορφιά, με την ευεξία, να είναι κομμάτι του φαρμακείου». Μάλιστα, όπως παρατηρεί, «είναι πάρα πολύ σημαντικό, αφού εάν κάποιος δεν λειτουργήσει υπεύθυνα στην επιλογή και χρήση του ανάλογα με τις ανάγκες του μπορεί να οδηγηθεί σε προβλήματα με βλάβες στο δέρμα και γενικότερα στον ανθρώπινο οργανισμό. Επομένως κανείς δεν δικαιολογείται να μη δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αντηλιακή προστασία. Από εκεί και πέρα το τι θα κάνει ο κάθε Σύλλογος είναι θέμα των προτεραιοτήτων και των δυνατοτήτων που έχει. Εμείς είμαστε ένας Σύλλογος που προσπαθούμε να φέρουμε να φέρουμε τον κόσμο στα φαρμακεία, να πάμε εμείς εκεί που βρίσκεται ο κόσμος, όπως κάνουμε και με τα ραδιοφωνικά αυτά μηνύματα και με τη μέρα του φαρμακοποιού που θα γίνει για δεύτερη χρονιά τον Σεπτέμβριο στην πόλη μας».

Σημαντικός για τον κ. Ευγενίδη είναι και ο ρόλος των ΜΜΕ στην επιτυχία αυτών των προσπαθειών καθώς όπως αναφέρει «βλέπουμε και την ανταπόκριση που υπάρχει και από τους δημοσιογράφους που τους ενδιαφέρει που γίνεται από κάποιον φορέα και απευθύνεται προς την κοινωνία. Αυτό μας δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση για να κάνουμε και να προσπαθήσουμε να κάνουμε κι άλλες τέτοιου είδους ενέργειες».

Η σημασία τέτοιου είδους ενεργειών είναι πολύ μεγάλη για τον κ. Ευγενίδη καθώς «κάθε χρόνο βλέπουμε πολλά άτομα να έρχονται στο φαρμακείο και να ζητούν τη βοήθειά μας γιατί έχουν πάθει κάποια βλάβη στην επιδερμίδα τους λόγω της έκθεσής τους στον ήλιο. Οι περισσότεροι δεν έχουν χρησιμοποιήσει αντηλιακό ενώ υπάρχουν πολλοί που δεν έχουν χρησιμοποιήσει σωστά το αντηλιακό τους καθώς το αντηλιακό από τη στιγμή που θα το πάρεις έχει σημασία και να ξέρεις να το χρησιμοποιείς με το σωστό τρόπο για να έχεις τη μεγαλύτερη δυνατή αντηλιακή προστασία και αυτές τις οδηγίες χρήσης μπορείς να τις πάρεις μόνο από το φαρμακείο και τον ενημερωμένο φαρμακοποιό. Το φαρμακείο είναι ένας χώρος συμβουλής για θέματα υγείας, πρωτίστως».

Σε αυτό το επίπεδο της ενημέρωσης του φαρμακοποιού για την όσο το δυνατό πληρέστερη και εγκυρότερη από πλευράς τους ενημέρωση προς τον πολίτη, όπως λέει ο κ. Ευγενίδης γίνονται πολλές εκδηλώσεις, σεμινάρια, ημερίδες όχι μόνο από τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης αλλά και από άλλους φαρμακευτικούς Συλλόγους της χώρας.

Ωστόσο, αναρωτιέται κανείς τι γίνεται με όλους τελικά εκείνους στους οποίους δεν θα φτάσει το μήνυμα που εκπέμπουν τέτοιου είδους εκστρατείες;

Ίσως οι φαρμακοποιοί, οι γιατροί και βεβαίως οι δημοσιογράφοι θα έπρεπε να εστιάσουν περισσότερο στο κομμάτι «υγεία» και «ασφάλεια» όλων αυτών των προϊόντων, ζητήματα τα οποία υποβαθμίζονται στη λογική ενός marketing που δίνει έμφαση στο life style με αποτέλεσμα να χάνεται σε σημαντικό βαθμό  ο πραγματικά σημαντικός ρόλος που μπορεί και πρέπει να  παίξει ο φαρμακοποιός στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του πολίτη.         

 

Share.
Exit mobile version