Listen to this article

Μια καινοτόμος υπηρεσία που αλλάζει την καθημερινότητα των ασθενών

Η νέα δωρεάν υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» αποστολής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) του ΕΟΠΥΥ, που τέθηκε σε εφαρμογή στις 16 Ιουνίου 2025, σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των ασθενών με χρόνιες και σοβαρές παθήσεις. Μέσα στους πρώτους τέσσερις μήνες λειτουργίας της (από 16/6 έως 2/11/2025), η υπηρεσία έχει ήδη εξυπηρετήσει 141.047 ασθενείς σε όλη τη χώρα.

Από αυτούς, 40.809 ασθενείς παρέλαβαν τη φαρμακευτική τους αγωγή στο σπίτι τους, ενώ 100.238 εξυπηρετήθηκαν μέσω των 64 αποκεντρωμένων σημείων του ΕΟΠΥΥ, σε περιοχές όπου δεν λειτουργούν αυτόνομα φαρμακεία του Οργανισμού. Ειδικότερα:

      Περίοδος      Παραδόσεις ΚατοίκονΠαραδόσεις στα 64 Αποκεντρωμένα Σημεία του ΕΟΠΥΥ που δε λειτουργούν αυτόνομα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
Από 16 Ιουνίου έως τέλος Ιουλίου 202511.61636.184
Αύγουστος 20259.06020.191
Σεπτέμβριος 20258.90019.640
Οκτώβριος 2025 (έως 02/11/2025)11.23324.223
Σύνολα:40.809100.238
Γενικό Σύνολο141.047

Η γεωγραφική κάλυψη και η ταχύτητα της εξυπηρέτησης

Τα στοιχεία του ΕΟΠΥΥ δείχνουν πως η νέα υπηρεσία έχει ήδη φτάσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας:

  • 47% των παραδόσεων πραγματοποιήθηκαν στην Αττική,
  • 16% στη Θεσσαλονίκη,
  • 14% στην νησιωτική Ελλάδα,
  • και 23% στην υπόλοιπη Επικράτεια.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι πάνω από το 50% των ασθενών που εξυπηρετήθηκαν κατ’ οίκον κατοικούν σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές, όπου μέχρι πρότινος η πρόσβαση στα ΦΥΚ αποτελούσε πρόκληση.

Ο μέσος χρόνος παράδοσης των φαρμάκων έχει περιοριστεί σημαντικά:

  • 3,6 ημέρες για τους κατοίκους της Αττικής,
  • 6 ημέρες για την υπόλοιπη χώρα,
    από τη στιγμή της έγκρισης και του φαρμακευτικού ελέγχου έως την παράδοση στον ασθενή.

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της φαρμακευτικής φροντίδας

Η υπηρεσία βασίζεται σε ηλεκτρονικό σύστημα ιχνηλασιμότητας, το οποίο επιτρέπει την πλήρη παρακολούθηση της πορείας κάθε φαρμάκου – από την υποβολή του αιτήματος έως την τελική παράδοση στον δικαιούχο.
Όλες οι διαδικασίες διενεργούνται σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές GDP (Good Distribution Practices), διασφαλίζοντας την ποιότητα, ασφάλεια και αξιοπιστία των φαρμακευτικών σκευασμάτων.

Το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης έχει ήδη συμβάλει στη βελτίωση της εμπειρίας του ασθενούς, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής και τις μετακινήσεις, ενώ παράλληλα έχει ενισχύσει τη διοικητική αποδοτικότητα του Οργανισμού.

Αυξανόμενη εμπιστοσύνη και θετική ανταπόκριση των ασθενών

Η ανταπόκριση των πολιτών υπήρξε ιδιαιτέρως θετική. Από την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας, παρατηρείται αύξηση κατά 5% στα αιτήματα νέων ασθενών που επιλέγουν πλέον την κατ’ οίκον αποστολή της αγωγής τους σε σταθερή μηνιαία βάση.
Το γεγονός αυτό, όπως σημειώνει η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, καταδεικνύει την εμπιστοσύνη των δικαιούχων στη νέα υπηρεσία, η οποία έχει ήδη ανακουφίσει χιλιάδες οικογένειες και ασθενείς με κινητικά ή γεωγραφικά εμπόδια.

Στόχος: ακόμη πιο ευρεία πρόσβαση με τη συμμετοχή των ιδιωτικών φαρμακείων

Ο ΕΟΠΥΥ ευχαριστεί όλους τους πολίτες που στήριξαν και εμπιστεύτηκαν αυτή τη σημαντική καινοτομία, η οποία, παρά το σύντομο διάστημα λειτουργίας της, αποδεικνύει τη συνεχή προσπάθεια των στελεχών του Οργανισμού και της Αναδόχου Εταιρείας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

Το επόμενο βήμα για τον ΕΟΠΥΥ είναι η ένταξη των ιδιωτικών φαρμακείων στο δίκτυο διανομής, γεγονός που αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των δικαιούχων και να επιτρέψει στους ασθενείς να παραλαμβάνουν τη θεραπεία τους στο σημείο που οι ίδιοι επιθυμούν.

Share.
Exit mobile version