Listen to this article

Για την επιτυχία της νέας, ψηφιακής πλατφόρμας του υπουργείου Υγείας για την εξυπηρέτηση των πολιτών στο κλείσιμο ραντεβού με γιατρούς του ΕΣΥ, κάνει λόγο –με εμφανή ικανοποίηση– ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Από τη Ρούλα Σκουρογιάννη

Η πλατφόρμα FindDoctors.gov.gr, μέσω της εφαρμογής MyHealth, υπόσχεται εύκολα και γρήγορα ραντεβού με γιατρούς όλων των ειδικοτήτων, με μηδενική οικονομική επιβάρυνση για τους πολίτες, και -σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας- τα πρώτα αποτελέσματα ξεπερνούν κάθε προσδοκία.

Δραματική μείωση του χρόνου αναμονής για ραντεβού με τον γιατρό

Ο κ. Γεωργιάδης, μάλιστα, παρουσιάζει την πλατφόρμα ως μια «μικρή επανάσταση» που ήρθε για να αλλάξει οριστικά την καθημερινότητα του ασθενή, επισημαίνοντας ότι ο μέσος χρόνος αναμονής για ραντεβού –που πριν ξεπερνούσε τους δύο μήνες– έχει, πλέον, μειωθεί δραματικά, σε μόλις 2 έως 7 ημέρες.

Σύντομα, διαθέσιμα τα ραντεβού των γιατρών στα δημόσια νοσοκομεία

Πρόκειται, όπως τονίζει, για δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις ειδικότητες, ενώ προαναγγέλλει ότι, εντός των επόμενων εβδομάδων, στην πλατφόρμα, θα ενταχθούν και τα διαθέσιμα ραντεβού των γιατρών στα δημόσια νοσοκομεία, κάτι που θα διευρύνει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα και θα συμπιέσει κι άλλο τον χρόνο αναμονής.

Απολογισμός δύο μηνών: Λιγότερη αναμονή – Λιγότερο κόστος – Περισσότερα χρήματα στους γιατρούς

Ο υπουργός εμφανίζεται να διατηρεί πλήρη επίγνωση της πολιτικής βαρύτητας της μεταρρύθμισης που εφαρμόζει, τονίζοντας με έμφαση τα τρία βασικά αποτελέσματα του νέου συστήματος:

  1. Μεγάλη μείωση του χρόνου αναμονής για τους πολίτες.
  2. Κατά 50% μικρότερη δαπάνη για το κράτος.
  3. Αύξηση των αμοιβών των συμβεβλημένων ιατρών.

Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει, η μέση μηνιαία δαπάνη του υπουργείου Υγείας έπεσε από 5,3 εκατομμύρια ευρώ σε περίπου 2,5 εκατομμύρια, γεγονός που –σύμφωνα με τον ίδιο– ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές αυξήσεις στις αμοιβές των γιατρών που εργάζονται μέσω ΕΟΠΥΥ. Μάλιστα, προαναγγέλλει σχετικές επίσημες ανακοινώσεις.

«Πόλεμος» με τους συνδικαλιστές γιατρούς – αλλά και ευχαριστίες στους πρόθυμους συνεργάτες

Η δημόσια παρέμβαση του Άδωνι Γεωργιάδη, όμως, δεν περιορίζεται στους αριθμούς. Ο υπουργός δεν κρύβει την ενόχλησή του για τις αντιδράσεις που αντιμετώπισε, ρίχνοντας βολές προς την πλευρά των γιατρών του ΠΙΣ (Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος), τους οποίους αποκαλεί «συνδικαλιστές» και καταγγέλλει ότι επιχείρησαν –ή σκοπεύουν– να ακυρώσουν την πλατφόρμα μέσω προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

«Τι ντροπή!», σχολιάζει χαρακτηριστικά, αφήνοντας αιχμές για τις αντιστάσεις που, όπως λέει, προέρχονται όχι από ουσιαστική ανησυχία αλλά από παγιωμένες συντεχνιακές αντιλήψεις.

Αντίθετα, δεν παραλείπει να εξάρει τη συμβολή συγκεκριμένων προσώπων, όπως του κ. Φώτη Πατσουράκου από τον ΙΣΑ (Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών), καθώς και του προέδρου Γιώργου Πατούλη, οι οποίοι –όπως λέει– συνέβαλαν θετικά στη διαμόρφωση μιας πιο φιλικής και λειτουργικής πλατφόρμας, πείθοντας και άλλους γιατρούς να συμμετέχουν.

Η εμπειρία του πολίτη: Πώς λειτουργεί η εφαρμογή στην πράξη

Σε μια προσπάθεια να φανεί πόσο φιλική είναι η εφαρμογή προς τον χρήστη, ο υπουργός συνοδεύει την ανάρτησή του με φωτογραφίες και λεπτομερείς οδηγίες βήμα προς βήμα:

  • Κατέβασμα της αναβαθμισμένης εφαρμογής MyHealth.
  • Επιλογή «Νέο Ραντεβού».
  • Επιλογή ειδικότητας, νομού, πόλης.
  • Διαθεσιμότητα ανά ημέρα – με ραντεβού «ακόμη και δίπλα στο σπίτι».

Ο ίδιος δηλώνει πως δοκίμασε την πλατφόρμα προσωπικά για ραντεβού με γαστρεντερολόγο και δερματολόγο, βρίσκοντας, όπως αναφέρει, πληθώρα ραντεβού από την επόμενη κιόλας ημέρα.

Συμπέρασμα (από την πλευρά του υπουργείου): Ψηφιακή τομή με κοινωνικό και οικονομικό όφελος

Για τον Άδωνι Γεωργιάδη, η πλατφόρμα αυτή δεν είναι απλώς ένα ακόμα εργαλείο ψηφιακής διακυβέρνησης. Είναι –όπως φαίνεται να υπονοεί– μία θεμελιώδης μεταρρύθμιση που «πολεμήθηκε», καθυστέρησε, αλλά τελικά εφαρμόστηκε και –κατά τον ίδιο– αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε όλους τους τομείς.

Παρότι οι αντιδράσεις συνεχίζονται και η ουσιαστική αποτίμηση του εγχειρήματος βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, ο υπουργός ποντάρει ξεκάθαρα στη θετική ανταπόκριση των πολιτών, παρουσιάζοντας την πλατφόρμα ως ένα παράδειγμα μεταρρύθμισης που αποδίδει μετρήσιμα οφέλη, χωρίς να επιβαρύνει τον πολίτη.

Τι ανέφερε ο Α. Γεωργιάδης στην ανάρτησή του

«Παρά τις μεγάλες αντιστάσεις των συνδικαλιστών ιατρών (ο ΠΙΣ προσέφυγε ήδη ή θα προσφύγει είπαν στο ΣτΕ για να ακυρώσουν την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού….τί ντροπή!), τα αποτελέσματα από τους πρώτους δύο μήνες λειτουργίας της, είναι εκπληκτικά, καλύτερα από όσο και εμείς οι ίδιοι είχαμε φανταστεί.

Πριν την λειτουργία της πλατφόρμας μας, ο δηλωμένος μέσος χρόνος αναμονής για τους ασθενείς για ραντεβού με ιατρό, ήταν 2 μήνες, τώρα 2-7 ημέρες. Για όλες τις ειδικότητες και δωρεάν. Έως αρχές Μαΐου θα έχουμε συνδέσει ηλεκτρονικά και όλα τα διαθέσιμα ραντεβού και με τους γιατρούς των Νοσοκομείων (τώρα έχουμε τους συμβεβλημένους ιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ  αλλά και των Κέντρων Υγείας), οπότε η διαθεσιμότητα θα αυξηθεί κατά πολύ και άρα ο μέσος χρόνος αναμονής θα μειωθεί κι άλλο.

Για το Υπουργείο Υγείας τώρα, η μέση μηνιαία δαπάνη έπεσε κάτω από το -50%. Συγκεκριμένα από 5.300.000€ μηνιαία δαπάνη αυτή τώρα διαμορφώνεται περίπου στα 2.500.000€…έτσι εξοικονομούμε πόρους για να αυξήσουμε την αμοιβή των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ γιατρών σημαντικά (επίσημες ανακοινώσεις σύντομα).

Δηλαδή μία μεταρρύθμιση που πολεμήθηκε σκληρά από τους συνδικαλιστές και την έναρξη της οποίας ανέβαλα αρκετές φορές, ώστε να φτάσουμε σε κάποια ηρεμία, τελικά οδήγησε σε:

1. Μεγάλη μείωση του μέσου χρόνου αναμονής για όλους εσάς και τεράστια ευκολία στο κλείσιμο ενός ραντεβού, με γιατρό ή για διαγνωστικές εξετάσεις.

2. Μεγάλη μείωση της Κρατικής δαπάνης.

3. Μεγάλη αύξηση της αμοιβής των ιατρών (για σας παραμένει δωρεάν, μιλάμε για την αμοιβή που τους πληρώνουμε εμείς)

….

ΥΓ) στον μεγάλο πόλεμο, που δέχτηκα για αυτό το φοβερά χρήσιμο για όλους μας εργαλείο, από τους συνδικαλιστές και κυρίως από τον ΠΙΣ, θέλω να εξαιρέσω τον ΙΣΑ και κυρίως τον κ. Φώτη Πατσουράκο. Ο κ. Πατσουράκος μαζί με τον Πρόεδρο του ΙΣΑ κ. Πατούλη βοήθησαν και εμάς να κάνουμε την πλατφόρμα περισσότερο λειτουργική και τους ιατρούς να μην την φοβηθούν. Τους ευχαριστώ θερμά!»

Share.
Exit mobile version