NEA

Υπ. Υγείας: Ανάπτυξη της 1ης Ακαδημαϊκής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Υπ. Υγείας: Ανάπτυξη της 1ης Ακαδημαϊκής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός αποδεχόμενος εισήγηση του Ιατρικού Τμήματος του ΑΠΘ και της 4ης ΥΠΕ Μακεδονίας & Θράκης για την ανάπτυξη της 1ης Ακαδημαϊκής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (όπως προβλέπεται και στο άρθρο 24, του νόμου  4486/2017 για την Μεταρρύθμιση της ΠΦΥ) διαβίβασε το αίτημα στο Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ) προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά.

 

Ειδικότερα, η Ακαδημαϊκή Μονάδα ΠΦΥ ασχολείται με την εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών των επαγγελματιών υγείας, τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού και την κυκλική εκπαίδευση μέσα στην ίδια τη Μονάδα. Στοχεύει δε, στην παροχή υπηρεσιών υγείας με την εφαρμογή  προτυποποιημένων νέων μεθόδων και εργαλείων στη καθημερινή λειτουργία της ΤΟΜΥ με τρόπο μετρήσιμο και με δυνατότητα να αξιολογείται το αποτέλεσμα των δράσεων.

 Οι Ακαδημαϊκές Μονάδες για την ΠΦΥ οι οποίες  θα συγκροτηθούν σε συνεργασία με τις Ιατρικές Σχολές των Πανεπιστημίων στις οικείες Υγειονομικές Περιφέρειες, έχουν ως στόχο την συνεχιζόμενη εκπαίδευση των γιατρών και του λοιπού προσωπικού που στελεχώνουν τις  Δημόσιες Δομές Υγείας. Παράλληλα, η Ακαδημαϊκή Μονάδα αποτελεί ένα χώρο έρευνας και ανάπτυξης νέων μεθόδων και εργαλείων των οποίων η εφαρμογή  αναμένεται να βελτιώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στον πληθυσμό. Επιπλέον θα διευκολύνει την  προτυποποίηση των διαδικασιών και την εξεύρεση καλών πρακτικών στο επίπεδο της λειτουργία και της παροχής υπηρεσιών στην ΠΦΥ.

 Σε πρώτη φάση, θα λειτουργήσουν Ακαδημαϊκές Μονάδες στη Θεσσαλονίκη και στην Κρήτη σε συνεργασία με τα  Ιατρικά Τμήματα των εκεί πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και στη συνέχεια θα ορισθούν σε όλη τη χώρα.

 Οι Ακαδημαϊκές Μονάδες ΠΦΥ έχουν σκοπό την υπέρβαση του παλιού μοντέλου οργάνωσης και λειτουργίας  της περίθαλψης σε πρωτοβάθμιο επίπεδο δίδοντας έμφαση στο σχεδιασμό δράσεων  προαγωγής υγείας, πρόληψης, θεραπείας, φροντίδας και αποκατάστασης.  Αποτελούν ένα χώρο διεπιστημονικής εκπαίδευσης και ένα πεδίο παράλληλης εκπαίδευσης του προσωπικού των ΤΟΜΥ, ειδικευόμενων ιατρών και φοιτητών Ιατρικής και Νοσηλευτικής και άλλων επαγγελματιών, αναπτύσσοντας κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό.