ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Φαρμακοποιός, ένας κατάλληλος επαγγελματίας για την πώληση του καλλυντικού

Φαρμακοποιός, ένας κατάλληλος επαγγελματίας για την πώληση του καλλυντικού

Θ. Γιαρμενίτης, πρόεδρος ΠΣΒΑΚ στο DailyPharmaNews με αφορμή την 2η Beauty Day στο Ζάππειο

 

 Συνέντευξη στον Χαράλαμπο Πετρόχειλο

 

Μήνυμα αισιοδοξίας από την «όμορφη βιομηχανία», όπως συνηθίζει να την αποκαλεί ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (Π.Σ.Β.Α.Κ.) κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης είναι η διοργάνωση στις 15 & 16 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο του Δ|Υ|Ο FORUM (Διατροφή – Υγεία – Ομορφιά) της 2ης Beauty Day.

Με αφορμή τη διοργάνωση ο κ. Γιαρμενίτης μίλησε για  τις προσδοκίες γι’ αυτήν, αναφέρεται στο ρόλο των φαρμακοποιών στο καλλυντικό ενώ υπόσχεται ότι ο φαρμακοποιός και το φαρμακείο θα βρεθεί στο επίκεντρο της επόμενης διοργάνωσης.  

 

Κύριε Γιαρμενίτη, 2η Beauty Day, 10 χρόνια μετά την πρώτη σας πετυχημένη εκδήλωση. Πρόκειται για κάποιο μήνυμα αισιοδοξίας από το χώρο του καλλυντικού; Τι λένε οι αριθμοί για την πορεία του κλάδου;

 

Η 2η Beauty Day έρχεται σε συνέχεια της εκδήλωσης που είχαμε κάνει πριν από δέκα χρόνια, στις 30 Μαΐου του 2009, πριν την κρίση η οποία μας στάθηκε εμπόδιο όλα αυτά τα χρόνια να προχωρήσουμε. Τώρα που υπάρχει μία διαφορετική εικόνα για την αγορά του καλλυντικού γενικά, και στα φαρμακεία και σε όλα τα δίκτυα πώλησης θεωρήσαμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε την υλοποίηση αυτού του σημαντικού θεσμού για το χώρο της βιομηχανίας των καλλυντικών ο οποίος κινήθηκε με 71 δισεκατομμύρια ευρώ τζίρο το χρόνο στην Ευρώπη και 1 δισεκατομμύριο 400 εκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα μαζί με τις εξαγωγές.

 

Στο χώρο λοιπόν του καλλυντικού βγαίνουμε από την κρίση;

 

Βεβαίως και βγαίνουμε από την κρίση καθώς θα έχουμε 1,7% αύξηση του τζίρου στα καλλυντικά, μία αύξηση στην οποία συμμετέχει με σημαντικό ποσοστό και το δίκτυο του e-commerce και του e-pharmacy το οποίο έχει δώσει μία νέα ώθηση. Με δεδομένη την ύπαρξη του Κώδικα δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο έχουν μπει κανόνες στη λειτουργία του και νομίζω ότι θα υπάρξει περαιτέρω ώθηση των πωλήσεων. Το καλλυντικό στο φαρμακείο είναι μία μεγάλη για εμάς ευκαιρία ανάπτυξης του κλάδου, κάτι το οποίο έχει αντιληφθεί σε μεγάλο βαθμό και ο φαρμακοποιός.

 

Τι προσδοκίες υπάρχουν για τη φετινή Beauty Day;

 

Για τη φετινή Beauty Day την οποία κάνουμε μαζί με το DYO FORUM οι προσδοκίες μας είναι πολύ μεγάλες. Ήδη μέσα από τα social media βλέπουμε μεγάλη ανταπόκριση όπως επίσης και από τα ΜΜΕ και πιστεύω ότι αυτό θα το δούμε και στην πράξη από αύριο μέχρι και την Κυριακή στο Ζάππειο από τον κόσμο που θα έρθει να μας επισκεφτεί.

 

Το καλλυντικό σημαίνει ομορφιά, σημαίνει όμως και ασφάλεια, σημαίνει και φροντίδα  και σε αυτό, ένα σημαντικό ρόλο παίζει ο φαρμακοποιός, ως επαγγελματίας υγείας. Αυτό είναι κάτι που έχει περάσει στη συνείδηση του  κόσμου όσο θα έπρεπε; 

 

Ο φαρμακοποιός επειδή μέχρι σήμερα ασχολείτο μόνο με τα φάρμακα και τώρα αρχίζει να βλέπει περισσότερο και το καλλυντικό, θα πρέπει να ενημερωθεί από τις εταιρείες καλλυντικών που βρίσκονται μέσα στο φαρμακείο οι οποίες πρέπει να κάνουν και κάνουν ειδικά σεμινάρια ώστε να τους βοηθήσουν να καταλάβουν πράγματα που αφορούν την καινοτομία, την ασφάλεια του καλλυντικού βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας η οποία είναι πάρα πολύ αυστηρή.

 

Θεωρείτε ότι ο ρόλος του φαρμακοποιού είναι σημαντικός ως προς την ασφάλεια σε ό.τι αφορά την επιλογή ενός προϊόντος ή η πώληση ενός καλλυντικού δεν χρειάζεται τίποτε άλλο παρά έναν καλά εκπαιδευμένο πωλητή;

 

Μέσα σε πολλά φαρμακεία που ασχολούνται με το καλλυντικό υπάρχουν καλά εκπαιδευμένοι πωλητές υπό την εποπτεία του φαρμακοποιού του οποίου βεβαίως ο χρόνος δεν επαρκεί αλλά γνωρίζει από τις εταιρείες τα προϊόντα και ειδικά τώρα που έχουμε και το αντιηλιακό το οποίο ως προϊόν ακμάζει μέσα στο φαρμακείο. Και για να απαντήσω ευθέως στο ερώτημά σας, ναι, όντως ο φαρμακοποιός είναι ο πιο κατάλληλος επαγγελματίας για την πώληση του καλλυντικού. 

 

Μήπως αυτός είναι και ο λόγος που κάποιες εταιρείες δερμοκαλλυντικών επιλέγουν ως αποκλειστικό κανάλι διανομής το φαρμακείο και δεν βρίσκονται σε άλλα καταστήματα;

 

Οι εταιρείες που είναι ειδικευμένες στο δερμοκαλλυντικό, όπως λέγεται, πουλάνε στα φαρμακεία όπου ο φαρμακοποιός έχει να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Άλλες εταιρείες, με διάφορες κατηγορίες προϊόντων έχουν και διάφορα δίκτυα μέσα στις εταιρείες τους και έχουν επιλέξει τα προϊόντα που θα διοχετευτούν μέσω του φαρμακείου βλέποντας τα πλεονεκτήματα που έχει η διακίνηση μέσα από αυτό το κανάλι διανομής.

 

Σκοπεύετε ως ΠΣΒΑΚ να κάνετε κάποιες ενέργειες ώστε να ενισχύσετε τον φαρμακοποιό στην απόφασή του να βάλει περισσότερο καλλυντικό στο φαρμακείο του;

 

Φέτος επιλέξαμε στην Beauty Day να συνεργαστούμε με την Ομοσπονδία Σωματείων Επαγγελματιών Διπλωματούχων Αισθητικών Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.Δ.Α.Ε) και την Καλλιτεχνική ένωση Κομμωτών Ελλάδος (Κ.Ε. Κ.Ε.) για να προβάλλουν περισσότερο την περιποίηση των μαλλιών και του δέρματος δίνοντας έμφαση στο αισθητικό κομμάτι.

Στην επόμενη Beauty Day είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο και τοπικούς φαρμακευτικούς συλλόγους ώστε να υπάρχουν ομιλίες για το φαρμακείο, τους φαρμακοποιούς και τα καλλυντικά αναδεικνύοντας περισσότερο θέματα ποιότητας και ασφάλειας.