NEA

Το Pinterest στον αγώνα υπέρ της ενημέρωσης για τον εμβολιασμό

Το Pinterest στον αγώνα υπέρ της ενημέρωσης για τον εμβολιασμό

Οι χρήστες του Pinterest Inc που αναζητούν πληροφορίες για τα εμβόλια θα παραπέμπονται στα αποτελέσματα εθνικών και διεθνών οργανισμών υγείας, σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η παραπληροφόρηση στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία χθες Τετάρτη.

Η απόφαση αυτή αποτελεί μια επιθετική προσπάθεια να ρυθμιστεί το περιεχόμενο στο Pinterest. Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες επικρίσεις επειδή προωθούν λανθασμένο και παραπλανητικό περιεχόμενο, ακόμη και κατά των εμβολίων.

Το Pinterest ανακοίνωσε ότι πλέον όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση με τις λέξεις κλειδί «ιλαρά», «ασφάλεια εμβολίων» ή άλλους ιατρικούς όρους θα βλέπει στα αποτελέσματα αναρτήσεις από οργανισμούς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιάτρων (AAP) και το Δίκτυο Ασφάλειας Εμβολίων (VSN), το οποίο έχει δημιουργήσει ο ΠΟΥ.

«Σε γενικές γραμμές στα θέματα υγείας οι παραπλανητικές πληροφορίες είναι πιο προσβάσιμες και ελκυστικές οπτικά σε σχέση με επιστημονικά άρθρα για τα πλεονεκτήματα του εμβολιασμού», σχολίασε η Ιφεόμα Οζόμα στέλεχος του Pinterest.

Ο ΠΟΥ έχει εντάξει το αντιεμβολιαστικό κίνημα στις 10 απειλές για την παγκόσμια υγεία για το 2019, επικαλούμενος την επανεμφάνιση ασθενειών όπως η ιλαρά.

Η εμπιστοσύνη στα εμβόλια είναι μεγαλύτερη στις φτωχές χώρες, αλλά μικρότερη στις πιο πλούσιες, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα του ινστιτούτου Gallup που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Ιούνιο.

Η ανακοίνωση του Pinterest ακολουθεί την απόφασή του νωρίτερα φέτος να εμποδίζει όλες τις αναζητήσεις για πληροφορίες για τα εμβόλια.

Τον Μάρτιο το Facebook ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τη βαθμολογία κάποιων ομάδων και σελίδων, κάτι που σημαίνει ότι θα εμφανίζονται σπανιότερα στο News feed των χρηστών, οι οποίες διαδίδουν λανθασμένες πληροφορίες για τα εμβόλια, ενώ απορρίπτει και τις διαφημίσεις με αντίστοιχο περιεχόμενο.

Ωστόσο στο Instagram εξακολουθεί να εμφανίζεται αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο.

Και το YouTube της Google σταμάτησε πέρυσι να μεταδίδει διαφημίσεις σε βίντεο με αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο, επικαλούμενο την πολιτική του που απαγορεύει το επικίνδυνο και βλαπτικό περιεχόμενο.