NEA

ΓΝ Χανίων: Ραντεβού σε ασθενή μετά από δύο χρόνια - Παρέμβαση Κικίλια

ΓΝ Χανίων: Ραντεβού σε ασθενή μετά από δύο χρόνια - Παρέμβαση Κικίλια

Η καταγγελία μιας γυναίκας από την Κρήτη ότι στο ΓΝ Χανίων έκλεισαν ραντεβού στη μητέρα της για γαστροσκόπηση το 2022(!) προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του υπουργού Υγείας, Βασίλη Κικίλια.


Η καταγγελία αναπαράγεται, τις τελευταίες ημέρες, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει γίνει viral, όπως συνηθίζεται να χαρακτηρίζεται κάθε είδηση ή συμβάν που προκαλεί έντονες εντυπώσεις και σχόλια από το κοινό. Πληροφορούμενος το γεγονός, ο υπουργός Υγείας ζήτησε αμέσως να ενημερωθεί από όλες τις εμπλεκόμενες υγειονομικές αρχές, ενώ έδωσε εντολή να διερευνηθεί άμεσα η υπόθεση.

Ακολούθησε ανακοίνωση του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων, η οποία αναφέρει:

«Η νέα Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης, έχει ήδη προβεί στην πρόσληψη ενός επικουρικού γαστρεντερολόγου ιατρού και τις επόμενες ημέρες το Τμήμα θα ενισχυθεί με ακόμη έναν.

Επίσης, ξεκινάει άμεσα η λειτουργία και δεύτερου τακτικού εξωτερικού γαστρεντερολογικού ιατρείου. Τα ραντεβού που βρίσκονται σε εκκρεμότητα θα επαναπρογραμματιστούν και οι ασθενείς θα ειδοποιηθούν για τις νέες ημερομηνίες».

Κινητοποίηση του δημόσιου μηχανισμού μετά από ανάρτηση στο facebook

Η αγανακτισμένη πολίτης των Χανίων, μετά την προγραμματισμένη(;) εξέταση που έκλεισαν στη μητέρα της για το 2022, σε ανάρτησή της στο facebook, αναφέρει τα εξής:

«Λοιπόν αγαπητοί αρμόδιοι στο Υπουργείο Υγείας και τωρινοί και προηγούμενοι και επόμενοι…
Η μαμά μου πήγε σήμερα στο Νοσοκομείο Χανίων να κλείσει ένα ραντεβού για να κάνει γαστροσκόπηση και κολονοσκοπηση. Με πήρε τηλέφωνο αμέσως μετά για να μου πει ότι τον άλλο μήνα -σε μερικές μέρες δηλαδή- θα κάνει την εξέταση και ήταν πολύ χαρούμενη. Όταν όμως πήγε σπίτι και είδαν με τον αδερφό μου το χαρτάκι η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Το ραντεβού έχει κλειστεί για το 2022. Όταν μου το είπε, σκέφτηκα να κλάψω ή να γελάσω;;;

Λοιπόν γέλασα πολύ….μα πάρα πολύ. Και όχι γιατί ήταν αστείο, αλλά μόνο ως αστείο μπορεί κανείς να το εκλάβει για να μην θυμώσει πολύ… Και είναι μέχρι να τύχει στον καθένα και να δει ποιο πραγματικά είναι το σύστημα υγείας για το οποίο πληρώνουμε αδρά και παχουλά όλοι μας….

Αυτή είναι η κατάσταση στο χώρο της υγείας και όχι μόνο και τα προβλήματα είναι τεράστια και επειδή δεν τα φωνάζουμε καθημερινά δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν…».

Όταν τα social media ξυπνούν τους κρατικούς μηχανισμούς και αντικαθιστούν τις ελεγκτικές διαδικασίες

Η είδηση εδώ δεν είναι ότι ορίστηκε σε ασθενή ραντεβού μετά από μία διετία –το οποίο είναι τραγικό από μόνο του, καθώς το συγκεκριμένο ραντεβού δε θα είχε καμία προληπτική ή θεραπευτική αξία μετά από μία διετία. Αυτό είναι γνωστό, γενικά, και το έχουμε όλοι μας αντιμετωπίσει.

Η είδηση είναι ότι το κοινώς γνωστό (αποδεκτό;) και επικίνδυνο πλαίσιο «εξυπηρέτησης» των ασθενών, σε πολλά δημόσια νοσοκομεία της χώρας, φαίνεται να εκπλήσσει τους αρμόδιους μόνο μετά από καταγγελία στο facebook…

Αλήθεια, οι αρμόδιοι του νοσοκομείου (και κάθε νοσοκομείου) τι πράττουν όταν βλέπουν ότι τα ραντεβού έχουν εξαντληθεί γιατί οι δομές είναι υποστελεχωμένες; Σε ποιον απευθύνονται; Γιατί δεν έχουν γίνει viral οι δικές τους καταγγελίες; Όταν διαβάζουμε (και γράφουμε) για τις καταγγελίες των εργαζόμενων στα νοσοκομεία, εύκολα, τις χαρακτηρίζουν πολλοί σαν πολιτικής σκοπιμότητας, κάτι το οποίο δεν μπορείς να προσάψεις στον αγανακτισμένο ασθενή – φορολογούμενο που έχει προπληρώσει κιόλας υπηρεσίες που δε θα λάβει ποτέ!

Δεν είναι δουλειά του υπουργού να παρεμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις (άσχετα που καλώς έπραξε). Υπάρχουν διοικητές, νοσοκομείων και άλλων υγειονομικών φορέων που είναι επιφορτισμένοι με τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες, αλλά δυστυχώς σιωπούν αντί να μεριμνούν και είναι (τουλάχιστον!) αστείο να έρχονται τα social media για να ξυπνούν το φιλότιμό τους…