ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ισχυρή άνοδο παρουσιάζει η αγορά ΜΗΣΥΦΑ και παραφαρμακευτικών προϊόντων

Ισχυρή άνοδο παρουσιάζει η αγορά ΜΗΣΥΦΑ και παραφαρμακευτικών  προϊόντων

Από τον Γιώργο Σακκά

 

Σε μια ιδιαίτερη δυναμική και αναπτυσσόμενη αγορά έχει εξελιχθεί ο κλάδος της κατανάλωσης παραφαρμακευτικών προϊόντων και ΜΗΣΥΦΑ σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης που έγινε από την εταιρεία ΚANTAR  για λογαριασμό της εταιρείας ΒΙΑΝ ΑΕ. Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε κατά το πρόσφατο συνέδριο της ΕΕΦΑΜ, ο Γενικός Διευθυντής της ΒΙΑΝ ΑΕ και Αντιπρόεδρος της ΕΦΕΧ κύριος Δημήτρης Μωραΐτης, διαπιστώνετε ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές απευθύνονται στα φαρμακεία της γειτονιάς προκειμένου να προμηθευτούν Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα αλλά κι άλλα παραφαρμακευτικά προϊόντα.

Πιο συγκεκριμένα με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνετε ότι κατά τους τελευταίους 12 μήνες το σύνολο των επισκεπτών των φαρμακείων αγόρασε τουλάχιστον ένα σκεύασμα πολυβιταμινών ή συμπληρωμάτων διατροφής. Σε ποσοστό 87% αγόρασε αναλγητικά η παυσίπονα, 66% κάποιο ρινικό σπρέι, 57% αποχρεμπτικό σιρόπι, 51 % αντιφλεγμονώδη χάπια και 46% θερμαντικές κρέμες.

Συνολικά η αγορά σκευασμάτων στα φαρμακεία, εκτός των συνταγογραφούμενων υπολογίζεται ότι πέρυσι διαμορφώθηκε στο 1,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας άνοδο 5,9% με βάση τα στοιχεία της IQVIA, τα οποία παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της ΕΕΦΑΜ. Οι εν λόγω κατηγορίες σημείωσαν αύξηση τζίρου η οποία αποδίδεται αφενός στην αύξηση των πωλούμενων τεμαχίων που έφτασαν στα περίπου τα 165 εκατ. τεμάχια σημειώνοντας άνοδο περίπου 4% αλλά και στην άνοδο της μέσης τιμή πωλούμενου τεμαχίου κατά 1,9% στα 7,2 ευρώ.

Μερίδια αγοράς

Στην αγορά φαρμακείου εκτός από τα συνταγογραφούμενα προϊόντα, κυριάρχησαν από πλευράς όγκου πωλήσεων το 2019, κατά 42% τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα κατά 22% τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, 16% τα λοιπά προϊόντα αυτοθεραπείας (εκτός ΜΗΣΥΦΑ), 12% τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, 6% τα συμπληρώματα διατροφής και 2% τα προϊόντα βρεφικής διατροφής. Τα μερίδια αυτά δείχνουν περίπου αντίστοιχα με εκείνα που είχαν διαμορφωθεί και κατά το 2018 με βάση τον όγκο πωλούμενων προϊόντων.

Από πλευράς αξίας το μεγαλύτερο μερίδιο κατείχαν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης με ποσοστό 30% και ακολουθούν τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα με μερίδιο 24% και τα προϊόντα αυτοθεραπείας (εκτός ΜΗΣΥΦΑ) με 21%. Την τέταρτη θέση κατέχουν τα συμπληρώματα διατροφής με μερίδιο 11% όπως και τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα και στην τελευταία θέση βρίσκονται τα προϊόντα βρεφικής διατροφής με μερίδιο 3%.