NEA

Έρευνα: Με υψηλά κόστη και οικονομική αστάθεια βρίσκονται αντιμέτωποι οι νεαροί χειρουργοί

Έρευνα: Με υψηλά κόστη και οικονομική αστάθεια βρίσκονται αντιμέτωποι οι νεαροί χειρουργοί

Από τη Ρούλα Σκουρογιάννη

 

Τα πολλά έτη σπουδών, τα κόστη των μεταπτυχιακών και των διδακτορικών αλλά και της συνεχιζόμενης κατάρτισης φέρνουν τους νέους χειρουργούς αντιμέτωπους, συχνά, με υψηλά χρέη, τα οποία δυσκολεύουν το ομαλό ξεκίνημα της σταδιοδρομίας τους και τις πληρωμές των δάνειων τους, σύμφωνα με νέα μελέτη.

 

Μπορεί η μελέτη να διεξήχθη σε Αμερικανικό Πανεπιστήμιο και να αφορά δεδομένα σχετικά με τη χώρα αυτή, αλλά, σίγουρα, υπάρχουν κοινά, ανησυχητικά σημεία και με τους χειρουργούς στη χώρα μας και το πιο ενδιαφέρον είναι η ανάγκη που αναδύθηκε από τη μελέτη και αφορά στην ανάπτυξη ενός διαδικτυακού μαθήματος που θα διδάσκει τους σπουδαστές της ιατρικής διαχείριση των οικονομικών τους!

 

«Οι περισσότεροι από όσους σπουδάζουν στην ιατρική είναι επιστημονικά προσανατολισμένοι και θέλουν να φροντίζουν τους ανθρώπους», δήλωσε ο Δρ Bruce Harms από την ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου του Wisconsin. «Σε αυτή τη φάση της καριέρας τους, δεν επικεντρώνονται στα οικονομικά δεδομένα». «Προσπαθούμε να κατανοήσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα της προσωπικής οικονομικής ευρωστίας, ώστε να σχεδιάσουμε πώς να το λύσουμε», συμπληρώνει ο Δρ Harms.

 

Ο Harms και οι συνεργάτες του παρακολούθησαν 105 ασκούμενους χειρουργούς στο Πανεπιστήμιο, σχετικά με τα χρέη τους, τα έξοδα, το εισόδημα, την ταμειακή τους ρευστότητα και τη χρηματοοικονομική τους εκπαίδευση.

 

Περισσότεροι από ένας στους τρεις (το 38% περίπου), ανέφεραν ότι το εκπαιδευτικό χρέος τους ανέρχονταν σε περισσότερα από 200.000 δολάρια. Συνυπολογίζοντας τα μη φοιτητικά δάνεια, πιθανές υποθήκες, κόστη οχημάτων και χρέη πιστωτικών καρτών, ο μέσος ασκούμενος χειρουργός χρωστάει περισσότερα από 220.000 δολάρια.

 

Συνολικά, οι συγγραφείς ανέφεραν στην Εφημερίδα του Αμερικανικού Κολλεγίου Χειρουργών ότι το 82% των ερωτηθέντων είχε αναλογίες χρέους προς τα περιουσιακά του στοιχεία με μέτριο ή υψηλό κίνδυνο.

 

Ο Harms και οι συνεργάτες του σκοπεύουν να αναπτύξουν ένα διαδικτυακό μάθημα που θα διδάσκει τους σπουδαστές της ιατρικής σχετικά με τα οικονομικά.

 

Στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins της Βαλτιμόρης, για παράδειγμα, η σχολή οικονομικών δημιούργησε την Πρωτοβουλία Pillars of Wealth financial literacy, με στόχο τη διδασκαλία των επαγγελματιών υγείας στη λήψη καλύτερων οικονομικών αποφάσεων. Η εκπαίδευση αυτή προσφέρεται στους υποτρόφους, στους γιατρούς και στο υγειονομικό προσωπικό σε όλο το Johns Hopkins.

 

Ο Yuval Bar-Or, καθηγητής στο Johns Hopkins είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τη συγκεκριμένη σειρά μαθημάτων και μιλώντας σχετικά με την επιλογή των κατάλληλων εκπαιδευτών για τους νέους γιατρούς, ανέφερε τις ενστάσεις του όταν οι νέοι γιατροί δέχονται μαθήματα από πωλητές χρηματοοικονομικών προϊόντων που συχνά δε λαμβάνουν υπόψη την ιατρική προσέγγιση σε πολλά θέματα. Συμπλήρωσε, επίσης, ότι η πρόκληση είναι να βρεθεί ο καλύτερο τρόπο να εκπαίδευσης σχετικά με τη διαχείριση των οικονομικών των γιατρών και να αυξηθεί ο αριθμός των ειδικευμένων εκπαιδευτικών. Οι οικονομικοί σύμβουλοι δεν μπορούν να παρέχουν αξιόπιστη εκπαίδευση εξαιτίας συγκρούσεων συμφερόντων και οι ανώτεροι γιατροί μπορεί να μην παρέχουν κατάλληλες συμβουλές εξαιτίας των δικών τους προκαταλήψεων, εξήγησε ο Yuval Bar-Or, καταλήγοντας ότι «οι γιατροί που δεν έχουν τη γνώση να πάρουν εποικοδομητικές οικονομικές αποφάσεις είναι ευάλωτοι. Χωρίς μια αξιόπιστη, εξειδικευμένη και αμερόληπτη χρηματοοικονομική εκπαίδευση, είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία».

 

Οι ερευνητές δηλώνουν ότι το δεδομένο των γιατρών που είναι οικονομικά ικανοποιημένοι από το επάγγελμα τους αρχίζει να αλλάζει και αυτό επιβεβαιώνει και η μείωση του αριθμού των ανθρώπων που ενδιαφέρονται να γίνουν γιατροί, κάτι που θεωρούν επιζήμιο για τη δημόσια υγεία, ενώ δεν παραλείπουν να θέτουν υπόψη της αμερικανικής κυβέρνησης την πρόταση για μεταρρύθμιση στα δάνεια ιατρικής κατάρτισης, ανάλογη με τη μεταρρύθμιση των στεγαστικών δανείων.