Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, ξεκαθαρίζει ότι οι ασφαλισμένοι δεν θα επιβαρύνονται με καμία επιπλέον χρέωση πέραν της συμμετοχής τους, προαναγγέλλει αυστηρές κυρώσεις στα διαγνωστικά κέντρα που παρανομούν, παρουσιάζει τα θετικά αποτελέσματα της νέας υπηρεσίας κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων υψηλού κόστους και τονίζει πως με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης ο ΕΟΠΥΥ αποκτά ισχυρό μηχανισμό για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Επιπλέον χρεώσεις στα διαγνωστικά κέντρα
Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, τοποθετήθηκε για τις νέες καταγγελίες περί επιπλέον χρεώσεων που ζητούν διαγνωστικά κέντρα από τους ασφαλισμένους. Όπως υπογράμμισε:
«Πράγματι διαπιστώσαμε και από τους ελέγχους που κάνουμε, αλλά και με βάση καταγγελίες συμπολιτών μας, ότι πολλά διαγνωστικά ζητούν παραπάνω από τη συμμετοχή του ασθενούς με διάφορες δικαιολογίες. Θα ήθελα να πω ότι τα συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα με τον ΕΟΠΥΥ απαγορεύεται να ζητούν οποιαδήποτε πρόσθετη χρέωση από τους ασφαλισμένους».
Σε άλλο σημείο, της συνέντευξή της στο ERTNews, πρόσθεσε με έμφαση ότι ο ασθενής πληρώνει μόνο τη συμμετοχή του, η οποία τυπώνεται πάνω στο παραπεμπτικό, ακόμη και στην περίπτωση της άυλης συνταγογράφησης.
Η κ. Καρποδίνη ανέφερε παράδειγμα την αξονική στεφανιογραφία, όπου –όπως είπε– «η εξέταση μέσω του ΕΟΠΥΥ περιλαμβάνει όλη τη διαδικασία, από τον καρδιολογικό έλεγχο και τη χορήγηση σκιαγραφικού μέχρι τις λήψεις εικόνων, το πόρισμα και τη διάγνωση, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση». Όπως τόνισε είχαν παρατηρηθεί πολλές παραβατικές συμπεριφορές σε αυτόν τον τομέα, όπου ασθενείς παραπλανούνταν με διάφορες προφάσεις για να πληρώσουν περισσότερα.
Παρεμβάσεις και κυρώσεις του ΕΟΠΥΥ
Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ στάθηκε και στις ενέργειες του οργανισμού απέναντι σε τέτοιες παραβάσεις. Όπως εξήγησε: «Επιβάλλουμε τις προβλεπόμενες από το κανονιστικό πλαίσιο κυρώσεις, που πρόσφατα αυστηροποιήθηκαν από τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Είναι αρκετά τσουχτερές οι ποινές και τα πρόστιμα. Και βέβαια, εάν διαπιστώσουμε επαναλαμβανόμενη παραβατικότητα, καταγγέλλουμε τις συμβάσεις».
Η υπηρεσία κατ’ οίκον παράδοσης φαρμάκων
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη νέα υπηρεσία διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον. «Ξεκινήσαμε στις 16 Ιουνίου, μετά την υπογραφή της σύμβασης, και το πρόγραμμα πήγε πάρα πολύ καλά. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή: την τρίτη μόλις μέρα λειτουργίας της πλατφόρμας είχαμε 850 αιτήσεις», δήλωσε.
Συμπλήρωσε δε ότι μέσα στους δύο πρώτους μήνες εξυπηρετήθηκαν περίπου 63.000 συμπολίτες, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ή δεν μπορούν να μετακινηθούν.
Η ίδια παραδέχθηκε πως υπήρξαν «κάποιες αρρυθμίες», ωστόσο, όπως είπε, μέσα από την επικοινωνία με τους ασθενείς βελτιώθηκαν οι διαδικασίες. «Ομαδοποιήσαμε κατηγορίες αποστολών, θεσπίσαμε έλεγχο με βάση τον ταχυδρομικό κώδικα και έχουμε μειώσει τις αστοχίες κάτω από 0,04%. Ο μέσος χρόνος διανομής στην Αττική είναι 2,7 ημέρες», πρόσθεσε.
Μέτρα κατά της διαφθοράς και ψηφιακός μετασχηματισμός
Τέλος, η κ. Καρποδίνη μίλησε για τα μέτρα καταπολέμησης της διαφθοράς και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΠΥΥ. «Ένα μεγάλο έργο υλοποιείται ήδη, με την ενσωμάτωση νέας τεχνολογίας, τεχνητής νοημοσύνης και αυτοματισμών. Μπορούμε πλέον να κάνουμε πολλούς ελέγχους σε δεδομένα που μέχρι τώρα απαιτούσαν συνδυαστική δουλειά των φαρμακοποιών μας», ανέφερε.
Παράλληλα, τόνισε ότι με την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας στα συστήματα θα υπάρχει μητρώο παθήσεων ασθενών και θα αποτρέπεται η συνταγογράφηση ακριβών φαρμάκων σε μη δικαιούχους, όπως για παράδειγμα στους διαβητικούς. «Ήδη έχουμε δει αποτελέσματα και επιβάλλουμε κυρώσεις, πρόστιμα και αναστολή συνταγογράφησης όπου παρατηρείται επαναλαμβανόμενη παραβατικότητα», κατέληξε.
