Listen to this article

Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, παρουσίασε την πρόοδο που έχει σημειωθεί στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, εστιάζοντας στη μείωση των χρόνων αναμονής, τις αναβαθμίσεις των νοσοκομείων και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τους πολίτες.

Αναμονή στα επείγοντα: Από τις 8 στις 3,5 ώρες μέσα σε λίγους μήνες

Ο κ. Θεμιστοκλέους επισήμανε ότι η μέση αναμονή στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών έχει μειωθεί κατά 65%, χάρη σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που εφαρμόζεται εδώ και έναν χρόνο.

«Το σχέδιο που ανακοινώσαμε έχει πάρει σάρκα και οστά και λειτουργεί εξαιρετικά», τόνισε ο Υφυπουργός, εξηγώντας ότι το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών, γνωστό και ως “βραχιολάκι”, καταγράφει με ακρίβεια τους χρόνους αναμονής, ενώ η ουσιαστική μείωση ήρθε με την ενίσχυση των ΤΕΠ σε προσωπικό.

«Μειώσαμε τις αναμονές με προσλήψεις γιατρών, νοσηλευτών και τραυματιοφορέων, ενώ έχουμε και τη σημαντική συμβολή των εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού στα μεγάλα νοσοκομεία», ανέφερε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο μέσος χρόνος αναμονής έχει πέσει στις 3,5 ώρες, από 8 ώρες τον Φεβρουάριο, ενώ τα επείγοντα περιστατικά αντιμετωπίζονται άμεσα.

«Ένα περιστατικό από ελαφρύ τροχαίο, για παράδειγμα, που δεν διατρέχει κίνδυνο, χρειάζεται να εξεταστεί από πολλές ειδικότητες, κάτι που εξηγεί και τον μέσο όρο των 3,5 ωρών», διευκρίνισε.

Ανακαινίσεις και στελέχωση: Το ΕΣΥ αφήνει πίσω του τις παθογένειες

Ο Υφυπουργός Υγείας αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια ανανέωσης των υποδομών και στελέχωσης του ΕΣΥ, υπογραμμίζοντας ότι το σύστημα «βγαίνει σταδιακά από δύο εξαιρετικά δύσκολες περιόδους – την οικονομική κρίση και την πανδημία – που άφησαν βαθιά ίχνη».

Όπως είπε, σε πολλά νοσοκομεία βρίσκονται σε εξέλιξη εκτεταμένες ανακαινίσεις, ενώ προχωρούν οι προσλήψεις προσωπικού για να ενισχυθεί η λειτουργία των τμημάτων επειγόντων και των κλινικών.

«Το ΕΣΥ αλλάζει. Προσλάβαμε προσωπικό και ανακαινίζουμε τα ΤΕΠ ώστε να εξυπηρετούν περισσότερο κόσμο σε λιγότερο χρόνο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ψηφιακές υπηρεσίες και ραντεβού με ένα κλικ

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Μάριος Θεμιστοκλέους στο νέο σύστημα κλεισίματος ραντεβού στα νοσοκομεία, το οποίο – όπως είπε – έχει ήδη φέρει χειροπιαστά αποτελέσματα για τους πολίτες.

«Αυτό προέκυψε χάρη στην ενοποίηση του τρόπου που κλείνουμε τα ραντεβού. Πλέον μπορούμε να καλέσουμε δωρεάν στο 1566, να μπούμε στην πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, ή να χρησιμοποιήσουμε το MyHealth app στο κινητό μας», εξήγησε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το νέο σύστημα έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των ραντεβού, αλλά και μείωση του χρόνου αναμονής για τα χειρουργεία, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί 50.000 επιπλέον επεμβάσεις – δηλαδή 10% περισσότερες σε σχέση με το 2024.

«Οι πολίτες εξυπηρετούνται πλέον πιο γρήγορα και βρισκόμαστε σε καλύτερο σημείο από πολλές χώρες της Ευρώπης», υπογράμμισε.

«Τέλος στα ράντζα στο Αττικόν»: Το χρονοδιάγραμμα 

Κλείνοντας, ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι στόχος του Υπουργείου είναι η οριστική εξάλειψη των ράντζων στο Νοσοκομείο “Αττικόν” μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

«Μια νέα πτέρυγα που ήδη κατασκευάζεται θα αυξήσει κατά 70 κλίνες τη δυναμικότητα του νοσοκομείου», είπε, προσθέτοντας ότι προχωρά παράλληλα και η ανακαίνιση του Νοσοκομείου “Αγία Βαρβάρα”, το οποίο θα λειτουργήσει επικουρικά, αποσυμφορίζοντας τις ανάγκες του Αττικού.

Με στοχευμένες παρεμβάσεις σε υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό και ψηφιακές υπηρεσίες, το Υπουργείο Υγείας επιχειρεί να ξαναχτίσει το δημόσιο σύστημα σε νέες βάσεις, με στόχο ένα ΕΣΥ πιο λειτουργικό, πιο προσβάσιμο και πιο ανθρώπινο για όλους τους πολίτες.

Share.
Exit mobile version