Listen to this article

Στα χέρια των διοικητών και υποδιοικητών των νοσοκομείων περνάει πλέον η «καυτή πατάτα» της αξιολόγησης του ΕΣΥ από τους ίδιους τους πολίτες. Μέχρι τώρα τα στοιχεία από τις απαντήσεις που έδιναν οι ίδιοι οι ασθενείς για την ποιότητα των υπηρεσιών στις δημόσιες δομές υγείας είχαν ως αποδέκτη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες του dailypharmanews, από τα μέσα Οκτωβρίου και οι διοικητές των νοσοκομείων θα έχουν πρόσβαση στο εργαλείο της αξιολόγησης του ΕΣΥ.

Η δυνατότητα πρόσβασης και των διοικήσεων των νοσοκομείων στις απαντήσεις και στα σχόλια των ασθενών εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην ταχύτερη καταγραφή των τρωτών σημείων, τα οποία χρήζουν βελτίωσης.

Οι διοικητές θα μπορούν άμεσα να βλέπουν τις απαντήσεις ανά Κλινική και αφού τα καταγράψουν, είτε θα προβαίνουν από μόνοι τους σε διορθωτικές κινήσεις ή σε συστάσεις προς το προσωπικό είτε θα ζητούν τη συνδρομή της Υγειονομικής Περιφέρειας για να τα αντιμετωπίσουν.

Για παράδειγμα μπορεί σε κάποια Κλινική η καθαριότητα, η σίτιση ή η ευγένεια του προσωπικού να μην έχουν υψηλό σκορ, οπότε οι διοικητές θα καλούνται να προτείνουν τρόπους επίλυσης στους συγκεκριμένους τομείς.

Αντίθετα, αν το πρόβλημα αφορά την υποστελέχωση κάποιων κλινικών θα ζητούν από την αρμόδια ΥΠΕ είτε να προκηρύξει τις κενές θέσεις για το υγειονομικό προσωπικό ή να κάνει μετακινήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι από την επεξεργασία 3.000 ερωτηματολογίων στα οποία απάντησαν ασθενείς που έλαβαν εξιτήριο σε 92 νοσοκομεία και 447 κλινικές του ΕΣΥ, ο μέσος όρος ικανοποίησης από τις υπηρεσίες που έλαβαν οι ασθενείς ήταν 4,06 με άριστα το 5.

Περισσότεροι από εννέα στους δέκα (93%) δήλωσαν ότι το νοσοκομείο στο οποίο νοσηλεύτηκαν διέθετε γιατρούς με τις ειδικότητες που απαιτούσε το πρόβλημα της υγείας τους. Αντίθετα, στην ερώτηση για την επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού καταγράφηκε ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά θετικής αξιολόγησης καθώς το 59% των ασθενών δήλωσαν ότι το νοσηλευτικό προσωπικό που ήταν υπεύθυνο για τη φροντίδα τους επαρκούσε ενώ το 41% ανέφερε ότι δεν επαρκούσε.

Η απουσία νοσηλευτών θα είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι διοικήσεις των νοσοκομείων με δεδομένο ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την αξιολόγηση των πολιτών και να κάνει συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών νοσοκομείων και κλινικών. 

Share.
Exit mobile version