Listen to this article

Ο Βουλευτής Ιωαννίνων και Τομεάρχης Υγείας του ΠαΣοΚ κ. Κώστας Τσίμαρης κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας

Από τον Χαράλαμπο Πετρόχειλο

Τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την έναρξη της κατ’ οίκον αποστολής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους από τον ΕΟΠΥΥ στους δικαιούχους που επέλεξαν αυτόν τον τρόπο να τα λαμβάνουν προκειμένου να αποφύγουν την ταλαιπωρία με τις ουρές έξω από τα φαρμακεία του Οργανισμού, έθεσε ο Βουλευτής Ιωαννίνων και Τομεάρχης Υγείας του ΠαΣοΚ κ. Κώστας Τσίμαρης με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.  

Κι ενώ ο δεύτερος πυλώνας εξυπηρέτησης των πολιτών για τα ΦΥΚ που ήρθε να βελτιώσει την κατάσταση που υπήρχε με τη λειτουργία του μοναδικού μέχρι τις 15 Ιουνίου τρόπου πρόσβασης που ήταν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ εξακολουθεί να προβληματίζει με τα ιδιωτικά φαρμακεία ως έναν τρίτο πυλώνα να φαντάζει ως μία πραγματικά καλή λύση για να αλλάξει η όλη κατάσταση, φαίνεται ότι τα πράγματα δεν θα πάνε ακριβώς όπως τα είχε περιγράψει ο υπουργός Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης στα τέλη Ιουνίου.

Φαίνεται δηλαδή ότι τελικά η διάθεση των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους και μέσα από το κανάλι των ιδιωτικών φαρμακείων δεν θα ξεκινήσει μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα Ιουλίου αλλά από τον Σεπτέμβριο και μετά .

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα όσα ανέφερε η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ κ. Θεανώ Καρποδίνη σε πρόσφατη συνέντευξή της (17/7) στο ραδιόφωνο του Πρώτου Προγράμματος 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές».

Συγκεκριμένα η κ. Καρποδίνη ανέφερε ότι είναι μία δυνατότητα «που θα δρομολογηθεί και θα υλοποιηθεί πιστεύω από τον Σεπτέμβριο και μετά». Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε ήδη οι πολίτες βρίσκουν αποκούμπι στον φαρμακοποιό τους για να μπορούν να εξυπηρετηθούν καλύτερα εξουσιοδοτώντας τον να παραλάβει για λογαριασμό τους το ΦΥΚ που χρειάζονται. «Πολλοί ασθενείς, επειδή έχουμε τη δυνατότητα εκεί που καταχωρούν την αίτηση να πουν ότι αν δεν παραλάβουν οι ίδιοι, εξουσιοδοτούν τον γείτονά τους ή τον φαρμακοποιό τους. Και πάρα πολλοί έχουν επιλέξει στους φαρμακοποιούς τους να τα παραλάβουν», ανέφερε η κ. Καρποδίνη.

Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Υγείας

Την ίδια στιγμή που συμβαίνουν αυτά κι ενώ αναμένεται και η είσοδος και των ιδιωτικών φαρμακείων ως τρίτου πυλώνα εξυπηρέτησης των πολιτών για να λαμβάνουν χωρίς προβλήματα τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους, ο Βουλευτής Ιωαννίνων και Τομεάρχης Υγείας του ΠαΣοΚ κ. Κώστας Τσίμαρης κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς τον Υπουργός Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη κάνοντας λόγο για σοβαρά θέματα με καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες στο πρόγραμμα της κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ.

Ο κ. Τσίμαρης επικαλείται πληθώρα αναφορών από ασφαλισμένους, εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ και φαρμακοποιούς για τα προβλήματα που υπάρχουν, όπως καθυστερήσεις που ενέχουν κινδύνους για την υγεία των πολιτών και σημειώνει μεταξύ άλλων και το γεγονός ότι η πλατφόρμα για τους φαρμακοποιούς είναι ακόμη ανενεργή. Τονίζει δε ότι παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις του υπουργού υγείας Άδωνι Γεωργιάδη στις 10 Ιουλίου 2025 δημόσια μέσω του ιστότοπου HealthStat.gr ότι «τα προβλήματα με την κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ θα εξομαλυνθούν τις επόμενες 10 ημέρες», παρατηρούνται σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση, αδυναμία εξυπηρέτησης σε ορισμένες περιοχές, παραλαβή αλλοιωμένων σκευασμάτων και προβλήματα στην επικοινωνία με τον ΕΟΠΥΥ.

Ο κ.Τσίμαρης θέτει προς τον αρμόδιο Υπουργό τα εξής ερωτήματα:


1. Με ποια επίσημα στοιχεία τεκμηριώνετε τη δήλωσή σας περί «καθολικής εφαρμογής» της διανομής φαρμάκων κατ’ οίκον, από 16/6/2025;


2. Πόσες παραδόσεις έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και ποιο ποσοστό των δικαιούχων παραμένει χωρίς εξυπηρέτηση πέραν των 10 ημερών;


3. Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τους φαρμακοποιούς η οποία παραμένει ακόμα ανενεργή;


4. Σε ποιες περιοχές της χώρας παραμένει μη προσβάσιμη ή προβληματική η υπηρεσία και γιατί;

5. Ποιος έχει την επιχειρησιακή ευθύνη για τις καθυστερήσεις – η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, οι ταχυμεταφορείς ή το υπουργείο; Έχετε προβεί σε ενέργειες για τον καταλογισμό ευθυνών;

6. Ποιος είναι ο πραγματικός χρόνος παράδοσης από την υποβολή αίτησης έως την παραλαβή του φαρμάκου και πώς ελέγχεται η συνέπεια της σύμβασης με τους ιδιώτες συνεργάτες/ εταιρείες ταχυμεταφορών;

7. Ποιο είναι το προβλεπόμενο σχέδιο ελέγχου ποιότητας (κατά τη μεταφορά κλπ) και διαχείρισης καταγγελιών από ασφαλισμένους (τηλεφωνική γραμμή αναφοράς καταγγελιών, ηλεκτρονικό αρχείο παραπόνων, έλεγχοι του ΕΟΦ);

8. Ποιο πρωτόκολλο ακολουθείται στις περίπτωση αλλοιωμένων φαρμάκων; Πόσο άμεσα γίνεται η αντικατάστασή του σκευάσματος για τον ασθενή και ποιος επιβαρύνεται για την αντικατάστασή τους;

Share.
Exit mobile version