Ένα σημαντικό βήμα προς την καθολική, ισότιμη και άμεση πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας κάνει το υπουργείο Υγείας, θέτοντας σε λειτουργία την καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα «Πρώτο Αίτημα για Ραντεβού σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας» (First Intake).
Πρόκειται για μία δωρεάν υπηρεσία που επιτρέπει στους πολίτες να καταθέτουν εύκολα και με ασφάλεια το πρώτο τους αίτημα για ψυχολογική υποστήριξη, μέσω κινητού ή υπολογιστή, εξασφαλίζοντας γρήγορη διασύνδεση με το κατάλληλο δίκτυο φροντίδας. Η νέα πλατφόρμα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα δομών, από Κέντρα Ψυχικής Υγείας και Κέντρα Ημέρας μέχρι Κοινοτικά Κέντρα για Παιδιά και Εφήβους, Κινητές Μονάδες και Μονάδες Έγκαιρης Παρέμβασης στην Ψύχωση.
Η τεχνολογική υλοποίηση του έργου έγινε από την ΗΔΙΚΑ και εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του ψηφιακού μετασχηματισμού του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με έμφαση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης.
«Το “Πρώτο Αίτημα” είναι ένα καθοριστικό βήμα για να έρθει ο πολίτης πιο κοντά στη φροντίδα της ψυχικής του υγείας», δηλώνει ο υφυπουργός Υγείας, Δημ. Βαρτζόπουλος, σχετικά με τη σημασία της πρωτοβουλίας και προσθέτει:
«Η εφαρμογή φιλοδοξεί να αποτελέσει τον πυρήνα ενός σύγχρονου, πολυεπίπεδου και ανθρωποκεντρικού μοντέλου, εστιάζοντας στην πρόληψη, την έγκαιρη παρέμβαση και την ισότιμη πρόσβαση για όλους. Για πρώτη φορά, δίνουμε στον πολίτη τη δυνατότητα να αναζητήσει υποστήριξη με αξιοπρέπεια, ευκολία και ασφάλεια. Το κράτος οφείλει να είναι δίπλα του, από το πρώτο βήμα».
Με τη νέα υπηρεσία, το υπουργείο Υγείας επιχειρεί να καλύψει ένα κρίσιμο κενό στη δημόσια φροντίδα, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία όχι μόνο για τη διευκόλυνση των πολιτών, αλλά και για τη διαμόρφωση ενός νέου, προσβάσιμου και αποτελεσματικού χάρτη υπηρεσιών ψυχικής υγείας, σε κάθε γωνιά της χώρας.
