NEA

Παγκόσμια έρευνα για την εταιρική φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών

Παγκόσμια έρευνα για την εταιρική φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών

Επιθυμία των ασθενών η πιο ενεργής συμμετοχή σε ό,τι αφορά την έρευνα και την ανάπτυξη της εταιρείας

 

Οι Σύλλογοι ασθενών (και οι ασθενείς που εκπροσωπούν) πιστεύουν ότι πρέπει να συμμετέχουν πιο ενεργά σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που αφορούν την έρευνα και την ανάπτυξη της εταιρείας

 Το παραπάνω ήταν ένα από τα βασικά ευρήματα παγκόσμιας έρευνας για την εταιρική φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών από την πλευρά των ασθενών, στην οποία έλαβε μέρος η Ελληνική Εταιρεία Αντιρρευματικού Αγώνα. Η παγκόσμια έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου  2018- Φεβρουαρίου 2019.

 Η παγκόσμια έρευνα διεξήχθη σε 18 γλώσσες και  έλαβαν μέρος συνολικά 1218  σύλλογοι ασθενών από 78 χώρες, το 61% των οποίων ήταν εθνικοί σύλλογοι, ομάδες ασθενών σε εθνικό επίπεδο και το 9% ήταν παγκόσμιοι σύλλογοι. Αφορούσαν δε 102 ιατρικές ειδικότητες.

 

Άλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας  είναι:

  • 41% δήλωσαν ότι η φαρμακοβιομηχανία είχε μια «άριστη» ή «καλή» φήμη και την κατέταξε  3η από τους 9 τομείς υγείας της εταιρικής φήμης. 
  • 53% πιστεύει ότι το 2018  η βιομηχανία φαρμακευτικών προϊόντων ήταν «άριστη» ή «καλή» στην παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας
  • 9% δήλωσε ότι η φαρμακοβιομηχανία στο σύνολό της ήταν άριστη» ή «καλή»  στη διαμόρφωση δίκαιης τιμολογιακής πολιτικής.

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα επίπεδα ενασχόλησης των ασθενών στην έρευνα και ανάπτυξη των φαρμακευτικών το 2018 σε σχέση με το 2017 έδειξαν:

  • 81% των συλλόγων συνεργάζονται με φαρμακευτικές εταιρείες για διάφορα projects
  • 14% των συλλόγων  που συνεργάζονται με φαρμακευτική εταιρεία δήλωσαν ότι συμμετείχαν σε κλινικές δοκιμές των εταιρειών (το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν 13%).
  • 7% των συλλόγων  που συνεργάζονται με φαρμακευτική εταιρεία δήλωσαν ότι ασχολούνταν με δραστηριότητες ανάπτυξης φαρμάκων των εταιρειών - δηλαδή μετά την ολοκλήρωση των κλινικών δοκιμών.

 

Τέλος, σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης του 2018 προέκυψε ότι η εταιρεία Novartis είναι η καλύτερη εταιρεία παγκοσμίως σε φήμη.
Η  Novartis κατέλαβε την πρώτη θέση για πρώτη φορά φέτος, ενώ  όλα τα προηγούμενα  χρόνια για τους ασθενείς η καλύτερη εταιρεία παγκοσμίως ήταν η Pfizer.

 

Οι δείκτες στους οποίους διεξήχθη η έρευνα του 2018 για την εταιρική φήμη ήταν:

 

  1. Η ύπαρξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής με κέντρο τον ασθενή
  2. Η παροχή υψηλής ποιότητας ενημέρωση στον ασθενή
  3. Η εξασφάλιση προστασίας του ασθενή
  4. Η παροχή υψηλής ποιότητας αποτελεσματικών προϊόντων
  5. α) Η ύπαρξη διαφάνειας όσον αφορά  την τιμολογιακή πολιτική

β) Η ύπαρξη διαφάνειας για την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων των κλινικών ερευνών

γ) Η ύπαρξη διαφάνειας για τα κονδύλια των μετόχων

  1. Άσκηση καθηκόντων με ακεραιότητα
  2. Αποτελεσματική συνεργασία με ομάδες ασθενών
  3. Διάθεση υπηρεσιών και όχι μόνο ένα φάρμακο
  4.   α) Συμμετοχή ασθενών στην έρευνα προϊόντων της εταιρείας

          β) Συμμετοχή ασθενών στην παραγωγή των προϊόντων ( συμπεριλαμβανομένων των κλινικών

              ερευνών)