NEA

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι αλλάζει στα γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων στα Νοσοκομεία

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι αλλάζει στα γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων στα Νοσοκομεία

Αύριο η παρουσίαση του οδικού χάρτη για την αναβάθμιση τους

 

Της Τάνιας Η.Μαντουβάλου

 

Στην αναδιοργάνωση και ενίσχυση των γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας, τα οποία έχουν συσταθεί από το 2016 και ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει καν την ύπαρξη τους, προχωρά η Αριστοτέλους.

Τα γραφεία Παραπόνων, όπως θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει, μαζεύουν καταγγελίες τις οποίες προωθούν στη διοίκηση, έτσι ώστε να καταγράφονται και να επιλύονται ει δυνατόν τα προβλήματα. Ωστόσο επειδή ακριβώς ο κόσμος δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν τέτοια γραφεία, οι καταγγελίες μέχρι σήμερα είναι λίγες.

Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων αποτελούν βασική συνιστώσα για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τον πολίτη, αλλά και για την ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής διάστασης των νοσοκομείων του δημοσίου συστήματος υγείας.

Σύμφωνα με πηγές του DailyPharmaNews, βούληση των ιθυνόντων είναι πέραν των καταγγελιών να υπάρξει και μία προτυποποιημένη διαδικασία στο follow up, η οποία και θα συνδέεται με δείκτες ποιότητας του Νοσοκομείου. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η βούληση είναι τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων, να μην είναι απλά γραφεία για καταγγελίες, αλλά το βασικό σημείο επαφής του πολίτη που επισκέπτεται το Νοσοκομείο του ΕΣΥ. Παράλληλα θα του δίνεται και η δυνατότητα να αξιολογεί τις υπηρεσίες.

 

Η Γ.Γ. Υπηρεσιών Υγείας με ειδικό ερωτηματολόγιο χαρτογράφησε την υφιστάμενη κατάσταση

Σύμφωνα με πληροφορίες, επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η περαιτέρω θεσμική κατοχύρωση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας και η ενίσχυση της δράσης και του παραγόμενου έργου τους.

Η γνώση που απορρέει από τη δράση των Γραφείων συνιστά έναν ισχυρό δείκτη του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία και λαμβάνεται υπόψη από το Υπουργείο Υγείας για τον σχεδιασμό και τη λήψη μέτρων, όπου απαιτείται. Έτσι λοιπόν, σε ένα πρώτο στάδιο, κρίθηκε αναγκαία η όσο το δυνατόν πληρέστερη χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης, «δεδομένου ότι κάθε πολιτική, για να είναι αποτελεσματική είναι απαραίτητο να συνιστά προϊόν τεκμηρίωσης των αναγκών των ασθενών».

Για τον λόγο αυτό, απεστάλη ερωτηματολόγιο από τη Γενική Γραμματεία Υπηρεσιών Υγείας, το οποίο συμπληρώθηκε από τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων 121 νοσοκομείων. Χαρακτηριστικά ερωτήματα που εντάχθηκαν στο ερωτηματολόγιο είναι μεταξύ άλλων, αν η χωροταξική θέση των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων και το ωράριο λειτουργίας, διευκολύνουν την πρόσβαση του πολίτη σε αυτά, ενώ εντάχθηκαν και ερωτήματα που αφορούν στη στελέχωση, στην ενημέρωση των πολιτών κλπ.

Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, καθώς και ο οδικός χάρτης για τον περαιτέρω σχεδιασμό των ενεργειών που θα αναληφθούν για την αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων, αναμένεται να παρουσιαστούν από τη Γενική Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, στην εκδήλωση που διοργανώνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών 2024, αύριο Πέμπτη, καθώς αποτελεί και το κεντρικό θέμα της φετινής εκδήλωσης, η οποία τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου.