ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Φυσικό συντηρητικό στα γαλακτοκομικά «σύμμαχος» στη μάχη κατά του καρκίνου

Dairy products

Το τυρί μπορεί να καταπολεμήσει με φυσικό τρόπο τον καρκίνο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο Journal of Antimicrobial Chemotherapy. Συγκεκριμένα, ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, αναζητώντας απαντήσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα διαπίστωσε τυχαία ότι το τυρί έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει 30 είδη καρκίνου.

Η εξήγηση κρύβεται πίσω από το φυσικό συντηρητικό, τη νισίνη, η οποία περιέχεται σε ορισμένα τυριά όπως το τσένταρ. Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι υψηλές δόσεις νισίνης μπορούν να βελτιώσουν την στοματική υγεία. Τώρα όπως φαίνεται, η νισίνη μπορεί να θεραπεύσει και τον καρκίνο.

Στο πλαίσιο της μελέτης, 800 mgνισίνης χορηγήθηκαν με τη μορφή milkshake σε ποντικούς με όγκους στο λαιμό. Μετά από μόλις εννέα εβδομάδες, η θεραπεία με τη νισίνη σκότωσε το 70%-80% των καρκινικών κυττάρων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η νισίνη καταπολεμούσε το θανατηφόρο και ανθεκτικό στα αντιβιοτικά βακτήριο MRSA. Αν και πρόκειται περί ενός σημαντικού ευρήματος, ο επικεφαλής της μελέτης Δρ. Yvonne Kapilia, δηλώνει ότι το δείγμα είναι πολύ περιορισμό ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για την επίδραση της νισίνης.