ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για τα γραφεία δικαιωμάτων των ασθενών.

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για τα γραφεία δικαιωμάτων των ασθενών.

Δημοσιεύτηκε η απόφαση που αφορά στην ίδρυση και λειτουργία των γραφείων δικαιωμάτων των ασθενών στην εφημερίδα της κυβερνήσεως εχθές 2 Μαρτίου 2017.

Η απόφαση αναφέρει ότι "Σε κάθε νοσοκομείο της χώρας οργανώνεται και λειτουργεί αυτοτελές «Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υπηρεσιών Υγείας".

Στα νοσοκομεία δυναμικότητας τετρακοσίων (400) κλινών και άνω το Γραφείο υπάγεται απευθείας στον/στην Αναπληρωτή/τρια Διοικητή/τρια, ενώ στα νοσοκομεία έως τριακοσίων ενενήντα εννέα (399) κλινών υπάγεται στον/ην Αντιπρόεδρο του νοσοκομείου.

Το Γραφείο θα λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, τις ώρες επισκεπτηρίου και κατά τις ημέρες εφημερίας, ανάλογα με τις δυνατότητες του νοσοκομείου. Θα είναι εξοπλισμένο πλήρως με ηλεκτρονικό εξοπλισμό αλλά και διασύνδεση με άλλα γραφεία και υπηρεσίες. Θα έχει πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων των τμημάτων του νοσοκομείου και θα λειτουργεί στο πλαίσιο του ιατρικού απορρήτου.

Θα στελεχώνονται από τουλάχιστον 3 υπαλλήλους, αλλά ο αριθμός και η τοποθέτηση είναι αρμοδιότητα της διοίκησης του Νοσοκομείου. Στα νοσοκομεία που διαθέτουν 400 κλίνες και άνω,

τρείς τουλάχιστον υπάλληλοι τοποθετούνται με πλήρη ανάθεση καθηκόντων και στα νοσοκομεία που διαθέτουν από 200 έως 399 κλίνες τοποθετείται ένας/μία του λάχιστον με πλήρη ανάθεση καθηκόντων.

 

Οι αρμοδιότητες των γραφείων είναι:

 

Η ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους κατά τη λήψη ενδονοσοκομειακών υπηρεσιών υγείας. Η παρακολούθηση και παρέμβαση για τη διασφάλιση της προστασίας τους.

Ενδεικτικά, το Γραφείο σε συνεργασία με τις λοιπές υπηρεσίες, όπως ορίζονται από τις οργανικές διατάξεις κάθε νοσοκομείου, θα μεριμνά για:

α. η ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας,

β. η έγκαιρη ενημέρωση των ανασφάλιστων ασθενών και των οικείων τους, για τις διαδικασίες υγειονομικής και φαρμακευτικής κάλυψής τους όπως και για την επιτυχή διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών σε συνεργασία με τα Γραφεία Κίνησης των Νοσοκομείων,

γ. η παρακολούθηση εξυπηρέτησης των ληπτών/ριών εντός του νοσοκομείου ή σε εξωνοσοκομειακή υπηρεσία του,

δ. η συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων. Επίσης η συλλογή θετικών εντυπώσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, προκειμένου να εντοπίζονται και να προωθούνται οι καλές πρακτικές.

ε. η διευκόλυνση υποβολής αναφορών στον Συνήγορο του Πολίτη, στην Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, στις Επιτροπές Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ληπτών/ριών Υπηρεσιών Υγείας και Ψυχικής Υγείας και σε κάθε σχετική ελεγκτική αρχή,

στ. η παρέμβαση στις αντίστοιχες υπηρεσίες του νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των προκυπτουσών διαφορών και την ποιοτική εξυπηρέτηση των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας,

ζ. η ενημέρωση του προσωπικού του νοσοκομείου σχετικά με τις ορθές κάθε φορά πρακτικές, με βάση τη νομοθεσία και την ιατρική δεοντολογία,

η. η διαρκής βελτίωση των διαδικασιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας και η διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

 

Μπορείτε να δείτε την απόφαση εδώ