ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Μας κυβερνούν πολιτικοί με όραμα (!)

Μας κυβερνούν πολιτικοί με όραμα (!)

Όταν μία κυβέρνηση ή μια ηγεσία υπουργείου αναλαμβάνει καθήκοντα, είθισται να κάνει εξαγγελίες και να δίνει το πολιτικό της στίγμα. Το όραμά της, όσα θα προσπαθήσει να αλλάξει και να βελτιώσει,  οι προθέσεις της, μπαίνουν τότε επί τάπητος και αναλύονται διεξοδικά…

 

Όταν όμως μια ηγεσία έχει αναλάβει εδώ και δύο χρόνια, το σύστημα καταρρέει υπό το βάρος πολλών, μικρών και μεγάλων προβλημάτων, έχει ήδη δώσει «σημεία γραφής» και γενικά βρίσκεται στο μέσον περίπου της θητείας της, τι νόημα έχει να εκδίδει υπουργικές αποφάσεις με το… όραμά της ;

Μήπως έχει σκοπό να οργανώσει ένα σύστημα «διαρκούς εξουσίας της» ώστε να μιλάει για τα σχέδιά της με αέρα 20ετίας;

Άγνωστε αι βουλαί του κατά τα άλλα ισορροπημένου και λογικού κύριου Ξανθού που εξέδωσε ένα πολύ ωραίο σχεδιασμό, αγγελικά πλασμένο και στα αλήθεια ανθρωποκεντρικό για μέχρι το 2020 (!), που στην δεκαετία του 1980 και του 1990 θα σχολιάζαμε με χαρά. Τώρα, μετά από κρίση 7 ετών, με νοσοκομεία χωρίς αξονικούς, χωρίς γιατρούς, χωρίς υλικά, τι ακριβώς να σχολιάσουμε;  

Διαβάστε παρακάτω τις γενικές αρχές και αναρωτηθείτε, μπερδευτείτε στον χωροχρόνο, κλάψτε, κάνετε ό,τι θέλετε:

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Τον καθορισμό του οράματος, των στρατηγικών στόχων και των αξόνων παρέμβασης του Υπουργείου Υγείας, για τις Υπηρεσίες Υγείας της Χώρας, για το έτος 2017, (με χρονική περίοδο εφαρμογής την τριετία 2017-2020), με βάση τις γενικές αρχές και τις αξίες, ως εξής:

α) ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

 1) Εξυπηρέτηση Δημοσίου Συμφέροντος: Επίδειξη υψηλού επιπέδου επαγγελματισμού ως προς την εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, μέσω της διασφάλισης υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας.

2) Ηγεσία: Ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών που θα ενισχύουν τον Ηγετικό-Επιτελικό ρόλο του Υπουργείου ως Φορέα στρατηγικών και διαδικασιών προώθησης αλλαγών βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας, με την καθιέρωση σχετικών διαδικασιών.

3) Συνεργατικότητα: Συνεργασία με τους εποπτευόμενους και εμπλεκόμενους Φορείς, για την ουσιαστική υλοποίηση όλων των στόχων για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας.

4) Επικοινωνία: Ενημέρωση των πολιτών και ανάπτυξη μηχανισμού πρόσβασης σε πληροφορίες, αναφορικά με τις αρμοδιότητες και δράσεις του Υπουργείου και των εποπτευόμενων Φορέων του, σύμφωνα με τους στόχους.

5) Διαφάνεια: Βελτίωση της διαφάνειας στην εφαρμογή των διαδικασιών και των ενεργειών του Υπουργείου και διάθεση αυτών στο ευρύ κοινό.

6) Ισότητα: Κάλυψη των αναγκών όλων των πολιτών στις Υπηρεσίες Υγείας, χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς.

7) Ποιότητα, Ασφάλεια και Περίθαλψη: Διασφάλιση δικαιώματος πρόσβασης όλων των πολιτών σε ποιοτικές και ασφαλείς υπηρεσίες υγείας, με γνώμονα τα τεκμήρια και τη δεοντολογία.

8) Αξιολόγηση: Προώθηση της φιλοσοφίας ολιστικής προσέγγισης και εφαρμογή της συστημικής αξιολόγησης, μέσω της σωστής διαχείρισης των δεδομένων.

β) ΑΞΙΕΣ:

1) Διαφάνεια και αντικειμενικότητα: Οι διαδικασίες λήψης απόφασης να διέπονται από αντικειμενικότητα και διαφάνεια, με στόχο την ανεπηρέαστη, δίκαιη μεταχείριση και εξυπηρέτηση των πολιτών.

2) Πρωτοβουλία: Παρακίνηση και υποστήριξη της ελεύθερης κρίσης και πρωτοβουλίας, με σκοπό τη διαρκή ανάπτυξη και εξέλιξη του Υπουργείου και των στελεχών του.

 3) Λογοδοσία: Αιτιολόγηση κατά τρόπο αντικειμενικό και εμπεριστατωμένο των πράξεων των επαγγελματιών υγείας και ανάληψη ευθύνης, ως ένδειξη επαγγελματικής ακεραιότητας.

4) Σεβασμός: Ευπρεπής συμπεριφορά, επαγγελματισμός και ευγένεια προς τους πολίτες και Φορείς.

5) Καινοτομία και μάθηση για διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

Μ.Τ.