Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η ψηφιακή διασύνδεση μεταξύ παρόχων και ΕΟΠΥΥ για τις συναλλαγές δύο ημερών, έτσι ώστε να πραγματοποιούνται σε μικρότερο διάστημα οι εκκαθαρίσεις. Η παρουσίαση του ηλεκτρονικού συστήματος έγινε την περασμένη εβδομάδα στον Πρόεδρο και τα στελέχη του οργανισμού.
Το σύστημα θα λειτουργήσει πιλοτικά τις τελευταίες 15 ημέρες του Απριλίου για ηλεκτρονικές ενστάσεις επί περικοπών των μηνιαίων υποβολών που αφορά τις κλινικές, ενώ από 1η Μαΐου θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία και μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα λειτουργήσει το data center που θα συμπεριλαμβάνει και τα ιατρικά πρωτόκολλα.
Με τη χρήση αυτού του συστήματος, οι ασθενείς, οι γιατροί αλλά και οι κλινικές θα ψηφιοποιούν τους ιατρικούς φακέλους με όλα τα δικαιολογητικά τα οποία θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στον ΕΟΠΥΥ από τους αρμόδιους των κλινικών. Στόχος είναι η μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και την ανάπτυξη ενός τρόπου διαχείρισης φιλικού προς το περιβάλλον αφού θα αποφευχθεί η χρήση άπειρων χαρτιών που υπάρχει μέχρι σήμερα. Εννοείται ότι στόχος είναι και η άμεση αποπληρωμή των παρόχων μέσα σε 30 ημέρες.
Το νέο σύστημα δεν θα αλλάξει κάτι στον υπολογισμό του clawback, με τους κλειστούς προϋπολογισμούς, ενώ υπάρχουν ενστάσεις και επιφυλάξεις από τους παρόχους σε σχέση με την λειτουργικότητά αλλά και με την απόφαση να εκδοθεί νέο εγχειρίδιο ελέγχων από τον ΕΟΠΥΥ μετά το Πάσχα και όχι από έναν διαφορετικό φορέα όπως έχουν ζητήσει. Σύμφωνα με αίτημα των παρόχων, η έγκριση των υποβολών θα πρέπει να φέρει την υπογραφή ιατρού της ανάλογης ειδικότητας ενώ οι έλεγχοι θα έπρεπε να διενεργούνται από ανεξάρτητο φορέα όπως το ΚΕΣΥ ή το ΑΥΣ.