Από την Τάνια Η. Μαντουβάλου
Επιταχύνει το υπουργείο υγείας την επιχείρηση Ελευθερία, καθώς όπως ανακοίνωσε ο Γ.Γ. ΠΦΥ Μάριος Θεμιστοκλέους, από 5 Μαΐου αυξάνεται κατά πολύ η δυναμικότητα του συστήματος. «Αναπτύσσουμε στο σύνολο αρχές Μαΐου 1.500 εμβολιαστικά κέντρα και θα προσθέσουμε και άλλα στη συνέχεια, έτσι ώστε να καταφέρουμε να πιάσουμε το στόχο του Μαΐου και του Ιουνίου». Μέχρι τώρα είπε ο Γ.Γ. 2.025.000 πολίτες έχουν εμβολιαστεί τουλάχιστον με μια δόση, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 19,3% και ο αριθμός των πολιτών που είναι πλήρως εμβολιασμένοι, ξεπερνάει τις 845.000, και αποτελεί ένα ποσοστό που αντιστοιχεί σε 8% του πληθυσμού.
Εμβολιαστική κάλυψη ανάλογα με την ηλικία
Όσον αφορά την εμβολιαστική κάλυψη ανάλογα με την ηλικία, σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους οι άνω των 85 έχουν εμβολιαστεί σε ένα ποσοστό 62%, όπως και οι 80-84. Οι 75-79, σε ποσοστό 71% και θεωρείται η καλύτερη ηλικιακή ομάδα. Οι 70-74, σε ποσοστό 55% έχει εμβολιαστεί τουλάχιστον με μια δόση, οι 65-69 σε ποσοστό 35%, ενώ στην ηλικιακή ομάδα 60-64 έχει εμβολιαστεί το 51%. Στην ομάδα 55-59, το 53% έχει ήδη κλείσει ραντεβού και στους 50-54, που άνοιξε πριν από δυο μέρες, το 43% έχει ήδη προγραμματίσει το ραντεβού του.
Αρχίζει ο εμβολιασμός για τους 30-49
Σύμφωνα με το πλάνο τη Μ. Τρίτη άνοιξε η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό της ηλικιακής ομάδας 30-39 αποκλειστικά με Astra Zeneca, ενώ αντίστοιχα αύριο Μ. Πέμπτη θα ανοίξει για την ηλικιακή ομάδα 40-44, για το ίδιο εμβόλιο. Το Μ. Σάββατο 1η Μαΐου ανοίγει η πλατφόρμα για την ηλικιακή ομάδα 45-49 για όλα τα διαθέσιμα εμβόλια
Σε ερώτηση του DailyPharmaNews για το πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί, όταν κάποιος ακυρώνει το ραντεβού του, ακόμη και την πρώτη φορά και δεν του επιτρέπεται να ξαναμπεί στην πλατφόρμα για 16 ολόκληρες μέρες, τη στιγμή μάλιστα που η Πολιτεία επιχειρεί να επιταχύνει την εμβολιαστική διαδικασία, ο κ. Θεμιστοκλέους απάντησε: «Χρειάζονται δύο ακυρώσεις και στην επόμενη προσπάθεια είναι που το σύστημα σε μπλοκάρει σε ένα διάστημα 15 ημερών. Το διάστημα ήταν 30 ημέρες και το κατεβάσαμε στις 15, όταν αισθανθήκαμε ασφαλείς με το σύστημα. Αυτό δεν γίνεται για να τιμωρήσουμε κανέναν, αλλά κυρίως για να διασφαλίσουμε ότι όλες οι διαθέσιμες ποσότητες εμβολίων που έχουμε, θα διατεθούν στους συμπολίτες μας. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι χρειάζεται μια σημαντική προσοχή, γιατί κάποιες ακυρώσεις οδηγούν στο να μένουν αδιάθετα ραντεβού για κάποιον άλλον συμπολίτη μας. Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι αρκετά περίπλοκη, το πώς εφοδιάζουμε τα εμβολιαστικά κέντρα, το πώς γίνεται ο προγραμματισμός. Αν αφήναμε κάποιον να κάνει επαναλαμβανόμενες ακυρώσεις στο σύστημα, θα δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα, που πέρα από την επιχειρησιακή δυσκολία αυτό θα κατέληγε συμπολίτες μας να μην εμβολιάζονταν, ενώ θα υπήρχαν διαθέσιμα εμβόλια».
Αξίζει ωστόσο να αναφερθεί ότι εφόσον ο χρήστης του συστήματος επιλέξει την ακύρωση δεν προειδοποιείται από το σύστημα ότι θα αποκλειστεί από τη διαδικασία του ραντεβού για 16 ημέρες, απλώς καλείται να επιβεβαιώσει ότι είναι σίγουρος για την επιλογή του και εφόσον επιλέξει ΝΑΙ, αποκλείεται από τη διαδικασία των ραντεβού για εμβολιασμό για 16 ημέρες. Αυτή είναι μια αστοχία του συστήματος γιατί είναι βέβαιο ότι με την ενημέρωση αυτή θα ήταν πολύ λιγότεροι οι χρήστες που θα ακύρωναν το ραντεβού τους.