#destoallios: Μέσα από την ενημέρωση μπορεί και πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζεται κάθε νόσος

Τις περισσότερες φορές, το ψυχολογικό φορτίο μίας νόσου είναι μεγαλύτερο από εκείνο που η ίδια η νόσος προκαλεί στο σώμα του ασθενή. Αυτό ισχύει και για την ψωρίαση, μία νόσο που επηρεάζει περίπου το 2-3% του πληθυσμού παγκοσμίως, η οποία «φαίνεται», καθώς προσβάλλει κατά κύριο λόγο το δέρμα (εκτός από τις προεκτάσεις που επιφέρει στα λοιπά συστήματα του οργανισμού) και συχνότατα προκαλεί ανησυχία και επιφύλαξη σε όσους δε γνωρίζουν ότι δε μεταδίδεται, κάτι που επιβαρύνει την ψυχολογία και την καθημερινότητα των πασχόντων.

Με στόχο να συμβάλλει στην αλλαγή της αντιμετώπισης της ψωρίασης, η ενημερωτική πρωτοβουλία για τη νόσο, με κεντρικό μήνυμα «Ψωρίαση; Δες το Αλλιώς. Σχεδίασε τη ζωή σου όπως εσύ θέλεις», αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των ασθενών σχετικά με τη σημασία που έχει η έγκαιρη διάγνωση και η τακτική ιατρική παρακολούθηση από τον ειδικό δερματολόγο στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της νόσου σε βάθος χρόνου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Παράλληλα, η πρωτοβουλία «Δες το Αλλιώς», εστιάζει στην ενημέρωση του κοινού αναφορικά με τη μη μεταδοτικότητα της ψωρίασης, καθώς η λανθασμένη αντίληψη ότι μεταδίδεται επιβαρύνει σημαντικά τους ασθενείς, τόσο συναισθηματικά όσο και στην καθημερινότητά τους.

«Δες το Αλλιώς», μέσα από μία διαφορετική ιστοσελίδα

Κεντρικός άξονας της ενημερωτικής πρωτοβουλίας «Δες το Αλλιώς» είναι η ιστοσελίδα www.destoallios.gr, που δημιουργήθηκε για να δώσει στους επισκέπτες μια σφαιρική εικόνα της ψωρίασης, αλλά και για να βοηθήσει, όσους πάσχοντες το επιθυμούν, να βαθμολογήσουν την επίδραση της νόσου στην καθημερινότητά τους, συμπληρώνοντας το σύντομο ερωτηματολόγιο του Δερματολογικού Δείκτη Ποιότητας Ζωής (DLQI). Πρόκειται για ένα διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο αυτοαξιολόγησης που χρησιμοποιείται από τους δερματολόγους για την πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση της ψωρίασης. Μέσα από την ιστοσελίδα, οι επισκέπτες μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν το δικό τους μήνυμα ευαισθητοποίησης για τη μη μεταδοτικότητα της ψωρίασης και να το διαδώσουν μέσα από τα κοινωνικά τους δίκτυα. Παράλληλα, πραγματοποιούνται ενέργειες επικοινωνίας που περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, σποτ σε κινηματογραφικές αίθουσες, καταχωρήσεις σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, και άλλες ενημερωτικές δράσεις σε δημόσιους χώρους.

Μπείτε στο www.destoallios.gr για να συμπληρώσετε το σύντομο ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης του Δερματολογικού Δείκτη Ποιότητας Ζωής (DLQI) που απευθύνεται σε πάσχοντες, αλλά και για να μάθετε περισσότερα για την ψωρίαση και να δημιουργήσετε το δικό σας μήνυμα ευαισθητοποίησης για τη μη μεταδοτικότητά της.

Η πρωτοβουλία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ψωρίαση ανήκει στην ελληνική φαρμακευτική εταιρεία GENESIS Pharma και τη διεθνή φαρμακευτική εταιρεία Celgene International Sàrl.

Αναφερόμενος στην πολυσυστηματική, χρόνια νόσο της ψωρίασης κ. Νίκος Αντωνακόπουλος, Medical Affairs Director Αιματο-Oγκολογίας & Φλεγμονωδών Νόσων της GENESIS Pharma, τονίζει ότι «δεν πρέπει να την υποτιμάμε, αλλά να την αντιμετωπίζουμε αποφασιστικά». «Μπορεί να εκδηλώνεται κυρίως στο δέρμα, αλλά χαρακτηρίζεται από συστηματική φλεγμονή, γι΄αυτό και συνδέεται συχνά και με αρκετές άλλες παθήσεις, όπως η ψωριασική αρθρίτιδα, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, το μεταβολικό σύνδρομο, η κατάθλιψη. Επιπλέον, επηρεάζει τον κάθε ασθενή με διαφορετικό τρόπο, ως προς τη μορφή, την έκταση και τη σοβαρότητά της και χρειάζεται εξατομικευμένη ιατρική φροντίδα. Κατά συνέπεια, η έγκαιρη διάγνωση και, κυρίως, η τακτική ιατρική παρακολούθηση από τον ειδικό δερματολόγο είναι κομβικής σημασίας για τον αποτελεσματικό έλεγχο των συμπτωμάτων και την πορεία της ψωρίασης, αλλά και των συννοσηροτήτων της. Οι ασθενείς δεν θα πρέπει να απογοητεύονται ή να εγκαταλείπουν την προσπάθεια, γιατί οι θεραπευτικές εξελίξεις είναι διαρκείς και υπάρχουν πλέον πολλές εναλλακτικές θεραπείες που μπορεί να προτείνει ο δερματολόγος με βάση τις προσωπικές ανάγκες και επιθυμίες του καθενός».

Σχετικά με την πρωτοβουλία της εταιρείας, ο Γενικός Διευθυντής Αιματο-Oγκολογίας & Φλεγμονωδών Νόσων της GENESIS Pharma, κ. Νίκος Γκολφάκης ανέφερε: «Η ψωρίαση είναι μια συχνή νόσος, που επηρεάζει περίπου 200.000 ασθενείς στη χώρα μας. Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών και καταγραφών, οι πάσχοντες δεν απευθύνονται τακτικά στον δερματολόγο και η πλειοψηφία όσων αντιμετωπίζουν μέτρια ή σοβαρή ψωρίαση δεν λαμβάνει την κατάλληλη συστηματική θεραπεία που ενδείκνυται για τη βαρύτητα της νόσου. Σήμερα, η ψωρίαση μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, αρκεί να αντιμετωπιστεί σωστά ανάλογα με τη βαρύτητά της και σε βάθος χρόνου. Ελπίζουμε, μέσα από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης, να συμβάλουμε και εμείς από την πλευρά μας ώστε περισσότεροι ασθενείς να διεκδικήσουν τη φροντίδα που τους αξίζει, αλλά και την ποιότητα ζωής που δικαιούνται, με τη βοήθεια ειδικού δερματολόγου. Ευχόμαστε, παράλληλα, να κάνουμε ένα βήμα προόδου σε σχέση με τον μύθο της μεταδοτικότητας της ψωρίασης, που επιβαρύνει άδικα τους ασθενείς».

Μπορείτε να δείτε το video της καμπάνιας: ΕΔΩ

Share.
Exit mobile version