Το Σωματείο Eliza – Εταιρία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού διοργανώνει webinar επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τίτλο «Ενδοσχολική Βία: Πρόληψη & Αντιμετώπιση στο Σχολείο», με στόχο την κατανόηση και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας. Μεταξύ άλλων θα συζητηθούν, ο ορισμός του φαινομένου, παραδείγματα περιστατικών, παράγοντες που την επηρεάζουν, σημάδια, προτάσεις για διαχείριση και πρόληψη, καθώς και οι νομικές ευθύνες γονέων και εκπαιδευτικών.

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός που εκδηλώνεται μεταξύ των μαθητών θεωρείται κοινωνικό πρόβλημα. Ο όρος που χρησιμοποιείται διεθνώς για να περιγράψει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι «bullying». Προέρχεται από το ρήμα «bully» που σημαίνει πληγώνω, τρομοκρατώ ή υποχρεώνω κάποιον να κάνει κάτι που δεν θέλει, με τη βία.

Η βία, ως κοινωνικό φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια αρκετές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής, ενώ έχει λάβει την τελευταία δεκαπενταετία ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας, σύμφωνα με αποτελέσματα σχετικών ερευνών, που διεξήχθησαν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα θύματα νοιώθουν ανίκανα να αντιδράσουν και δεν  κάνουν τίποτα για να προκαλέσουν το bullying. Με βάση τα δεδομένα των ερευνών αυτών υπολογίζεται ότι περίπου το 10%  του συνόλου των μαθητών γίνεται θύμα επιθετικής παρενόχλησης από συνομήλικους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών, ενώ το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού.

Η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας αγοριών – κοριτσιών είναι 3 προς 1 (με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής). Τα κορίτσια είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν τον τύπο εκείνο της βίας που περιλαμβάνει εξάπλωση φημών και κοινωνικό αποκλεισμό του άλλου ή απομόνωση.

Οι συνέπειες της ενδοσχολικής βίας είναι πολύ σοβαρές για τη μελλοντική ζωή των παιδιών και περιλαμβάνουν:

-Χαμηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης.

-Ανασφάλεια.

-Φόβο.

-Αδυναμία αντιπαράθεσης.

-Κοινωνική απομόνωση.

-Αποκλεισμό από δραστηριότητες.

-Διαταραχές συμπεριφοράς (επιθετική συμπεριφορά, επιθυμία για εκδίκηση, απειλές για αυτοκτονία κ.ά.).

-Εσωστρέφεια.

-Ψυχοσωματικά προβλήματα.

-Μαθησιακές δυσκολίες (απότομη πτώση της επίδοσής τους στα μαθήματα, άρνηση να πάει σχολείο, συχνές απουσίες, ασυνέπεια στις υποχρεώσεις τους, έντονη αφηρημάδα, αποφυγή διαλόγου με τους γονείς για θέματα σχολείου).

Το webinar θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024, 17.00 – 19.30.

Για να δείτε το επιστημονικό πρόγραμμα της επιμόρφωσης παρακαλούμε πατήστε εδώ.

Μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας εδώ:
https://eliza.org.gr/zoom-meetings/210224/

Η εγγραφή στην επιμόρφωση είναι δωρεάν. Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Share.
Exit mobile version