Από τον Χαράλαμπο Πετρόχειλο

 

Με την εμπειρία που αφήνει πίσω της η πανδημία ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ) προχωρά σε μία νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης για την Αυτοφροντίδα με τίτλο «Με ΦροντίΖΩ ΚΑΛΑ» τονίζοντας ότι ο καθένας μας μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του να διατηρεί καλή υγεία, μαθαίνοντας να αναγνωρίζει τις ανάγκες του οργανισμού του και εφαρμόζοντας απλές, καθημερινές πρακτικές για την πρόληψη των ασθενειών ή την αντιμετώπιση των ήπιων συμπτωμάτων τους.

Ουσιαστικά ο ΕΦΕΧ θα έλεγε κανείς ότι επανέρχεται με πιο αποφασιστικό τρόπο στο να ενισχύσει την προσπάθεια ανάδειξης της σημασίας της υπεύθυνης Αυτοφροντίδας με οδηγό τον φαρμακοποιό, μία προσπάθεια που διέκοψε απότομα η πανδημία, καθώς πριν από δύο χρόνια, λίγο πριν η χώρα μπει στην εποχή των lockdown, είχε αναγγείλει καμπάνια ενημέρωσης για να γίνει η Αυτοφροντίδα, υπεύθυνη Αυτοφροντίδα με οδηγό τον φαρμακοποιό, με ένα μήνυμα που καλούσε τον πολίτη στο πρώτο ήπιο σύμπτωμα να απευθυνθεί στο φαρμακοποιό του για συμβουλή, το οποίο προφανώς ήταν αντίθετο με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που μπροστά σε μία νέα άγνωστη απειλή, όπως ήταν τότε ο νέος κορωνοϊός, καλούσε τους πολίτες με όποιο σύμπτωμα να μένουν σπίτι τους.

Φαίνεται πάντως ότι οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν με την πανδημία επηρέασαν θετικά τη συμπεριφορά του κόσμου για την αυτοφροντίδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου των Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (AESGP-  Association of the European Self-Care Industry) για το 2020 να δείχνουν ανοδικό ενδιαφέρον, όπως αυτό καταγράφεται από τις αναζητήσεις στην Google για την Υγεία και -πιο συγκεκριμένα- για την Αυτοφροντίδα.

Αυτή η νέα δυναμική εκφράστηκε στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε την Τετάρτη 9 Μαρτίου ο ΕΦΕΧ για την παρουσίαση της νέας του καμπάνιας,  από τον Πρόεδρο του κ. Δημήτρη Μωραΐτη, Γενικό Διευθυντή ΒΙΑΝ Α.Ε. του Ομίλου Γιαννακόπουλου, τον κ. Γρηγόρη Καρέλο, μέλος ΔΣ ΕΦΕΧ, Γενικό Διευθυντή Johnson & Johnson CHC Βαλκάνια, Ελλάδα, Ισραήλ και τον Θωμά Δόκιο, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή ΕΦΕΧ. 

Όπως εξήγησε ο κ.  Μωραΐτης κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο ΕΦΕΧ έχει ως στόχο να προωθεί στους πολίτες και Επαγγελματίες Υγείας την αξία της Αυτοφροντίδας, παρέχοντας υπεύθυνη πληροφόρηση για τα οφέλη της και να συμβάλλει στην ενδυνάμωση του ρόλου του Φαρμακοποιού ως σημαντικού συμβούλου υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, η θεσμοθέτηση και η ανάπτυξη των ορθών πρακτικών φροντίδας του εαυτού μας σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς του κλάδου της Υγείας, αποτελεί κύρια στρατηγική προτεραιότητα του Συνδέσμου τα τελευταία χρόνια.

Αναλύοντας περαιτέρω τα οφέλη της αυτοφροντίδας, ο κ. Μωραΐτης υπογράμμισε τη σημαντική συμβολή της στην υποστήριξη των συστημάτων υγείας και επικαλέστηκε τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δείχνουν σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος των πολιτών για το συγκεκριμένο ζήτημα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Στην Ευρώπη διαχειριζόμαστε 1,2 δισ. περιπτώσεις ήπιων συμπτωμάτων κάθε χρόνο μέσω πρακτικών Αυτοφροντίδας. Εάν δεν είχε αναπτυχθεί αυτή η νοοτροπία, στην Ε.Ε. θα υπήρχε ανάγκη για 120.000 περισσότερους ιατρούς ή ο κάθε ιατρός θα έπρεπε να εργάζεται επιπλέον για 2,4 ώρες κάθε ημέρα. Φιλοδοξούμε πως με την ενημερωτική πρωτοβουλία που παρουσιάζουμε σήμερα, θα συμβάλλουμε στην καθιέρωση της αυτοφροντίδας ως βασικού αναπτυξιακού μοχλού της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και στην Ελλάδα».

Στη συνέχεια, ο κ. Καρέλος παρουσίασε τους στόχους και τις δράσεις της καμπάνιας «Με ΦροντίΖΩ ΚΑΛΑ» την οποία ο Σύνδεσμος υλοποιεί αυτό το διάστημα. Στόχος της καμπάνιας είναι να εξοικειώσει το ελληνικό κοινό με την έννοια της προνοητικότητας και να ενημερώσει για την πρόληψη των ασθενειών και τη διαχείριση των ήπιων συμπτωμάτων τους μέσω της υιοθέτησης ορθών πρακτικών προαγωγής της σωματικής και ψυχικής υγείας. Ταυτόχρονα, η καμπάνια επιδιώκει να αναδείξει τον καθοριστικό ρόλο του φαρμακοποιού ως συμμάχου του πολίτη στην προσπάθεια αυτή, μέσω της παροχής ορθής πληροφόρησης σε θέματα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

Συνοψίζοντας την κεντρική ιδέα της πρωτοβουλίας, ο κ. Καρέλος ανέφερε: «Με ΦροντίΖΩ ΚΑΛΑ σημαίνει πως παίρνω τον έλεγχο της υγείας στα χέρια μου. Μαθαίνω να φροντίζω την υγεία μου καθημερινά, για να ζω καλά όλο τον χρόνο. Με άλλα λόγια, προστατεύω τον οργανισμό μου όσο καλύτερα μπορώ με τη συμβουλή του φαρμακοποιού μου.  Μέσω της καμπάνιας αυτής, επιχειρούμε να απαντήσουμε στα βασικότερα ερωτήματα των πολιτών σχετικά με τη συνολική φροντίδα του εαυτού τους, να καταρρίψουμε μύθους και τους δείξουμε τις αλήθειες που θα αποτελέσουν πυξίδα για μια πιο υγιή ζωή».

Αν και η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε τώρα με σκοπό ακριβώς τη γνωστοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας του ΕΦΕΧ η καμπάνια ουσιαστικά έχει ξεκινήσει να τρέχει ήδη από τον Φεβρουάριο μέσα από τα social media (σε Instagram και facebook) και θα συνεχίσει να τρέχει κατά κύριο λόγο από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας.

Πρόκειται για μία ongoing εκστρατεία, μία ανοικτή στο χρόνο εκστρατεία η οποία ανάλογα με την εποχή του χρόνου, θα δίνει έμφαση στην ενημέρωση για τα επίκαιρα θέματα υγείας της εποχής παρέχοντας πληροφορίες, συμβουλές πρόληψης και αντιμετώπισής τους.   

 

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο και τους στόχους του ΕΦΕΧ, μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Share.
Exit mobile version