Listen to this article

Η στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μειώνεται την ώρα που οι μαθητές αυξάνονται. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ που βγήκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη και αφορά τις Μονάδες Ειδικής Αγωγής κατά το σχολικό έτος 2022-2023.

Το διδακτικό προσωπικό στα σχολεία μειώθηκε κατά 2,5% σε σχέση με έναν χρόνο πριν (σχολικό έτος 2021-2022) παρά το γεγονός ότι οι εγγεγραμμένοι μαθητές παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν τα νησιά του Αιγαίου όπου το διδακτικό προσωπικό στα σχολεία μειώθηκε κατά 10,4% όπου υπηρετούσαν 129 δάσκαλοι για 292 μαθητές. Εξίσου μεγάλη ήταν η μείωση και στο Νότιο Αιγαίο (-8,7%) όπου υπηρετούσαν 179 δάσκαλοι για 408 μαθητές.

Οι εγγεγραμμένοι μαθητές ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανήλθαν το σχολικό έτος 2022-2023 σε 12.981 (από 12.600 που ήταν έναν χρόνο πριν) με τους 4.949 να βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.  

σχολεία-ειδικής-αγωγής

Αντίθετα με την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στη Δευτεροβάθμια το προσωπικό αυξήθηκε κατά 9,5%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας παρατηρούνται τα ακόλουθα:

α) Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 αυξήθηκαν από 302 σε 304 (0,6%) ενώ οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέμειναν αμετάβλητες στις 220 μονάδες.
β) Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 μειώθηκε κατά 2,5% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αυξήθηκε κατά 9,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 0,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών το 67,8% αποτελούσαν οι άρρενες και το 32,2% οι θήλεις μαθητές.
δ) Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν ο αυτισμός σε ποσοστό 38,1% και η αμέσως επόμενη η νοητική υστέρηση σε ποσοστό 30,7%.
ε) Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές κατά το σχολικό έτος 2022/2023 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,37 μαθητές, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για το σχολικό έτος 2021/2022 ήταν 1 προς 2,39.
στ) Η Περιφέρεια Αττικής συγκέντρωσε το 34,1% του μαθητικού πληθυσμού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Χώρας. Ακολούθησε η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας με 16,1%.

Exit mobile version