Επιλύονται τα όποια διαδικαστικά προβλήματα. Ποιο το συμπέρασμα για παρόμοιες δράσεις στο μέλλον.

Από τον Χαράλαμπο Πετρόχειλο

Αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των φαρμακείων που μπαίνουν στην προληπτική δράση ελέγχου για τον καρκίνο του παχέος εντέρου σε όλη τη χώρα.

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται ενεργά περίπου 6.200 φαρμακεία σε όλη τη χώρα εκ των οποίων γύρω στα 2.200 είναι φαρμακεία που ανήκουν στα διοικητικά όρια του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής και πάνω από 750 για τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης.

Φαρμακοποιοί που δεν είχαν κινηθεί για την ένταξη του φαρμακείου τους στο πρόγραμμα πλέον σπεύδουν να ενταχθούν βλέποντας και το ενδιαφέρον του κόσμου, των δικαιούχων του προγράμματος, που απευθύνονται στα φαρμακεία προκειμένου να ρωτήσουν και να μάθουν λεπτομέρειες για τη διενέργεια του τεστ.

Προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του κάθε Φαρμακευτικού Συλλόγου, ανέφερε στο  DailyPharmaNews ο Γενικός Γραμματέας του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου κ. Μανώλης Κατσαράκης αλλά και στην υποστήριξη της δράσης με εκτύπωση και διανομή χιλιάδων ενημερωτικών φυλλαδίων και σχετικής αφίσας για τα φαρμακεία και πλήθος άλλων ενεργειών. Η προοπτική να μπουν κι άλλα στη Δράση, όσο ενεργοποιούνται τα ΑΜΚΑ των δικαιούχων του προγράμματος είναι μεγάλη.

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος τρέχει το θέμα με όλες του τις δυνάμεις. Μάλιστα σε επαφές με την ΗΔΙΚΑ για τις περίπου 1500 προβληματικές περιπτώσεις φαρμακείων που λόγω αστοχιών στη διαδικασία εγγραφής στο πρόγραμμα –είτε επειδή είχαν πάει στα στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία (spam) τα email της ΗΔΙΚΑ με τη σύμβαση που είχε αποσταλεί για υπογραφή και επιστροφή, είτε επειδή τα φαρμακεία από λάθος είχαν στείλει το email σε ηλεκτρονική διεύθυνση διαφορετική από εκείνη που έπρεπε, είτε η ΗΔΙΚΑ είχε χάσει με κάποιο τρόπο το email που είχε στείλει ο φαρμακοποιός- ο ΠΦΣ πήρε την πρωτοβουλία και έστειλε στους τοπικούς φαρμακευτικούς συλλόγους τις περιπτώσεις αυτές των φαρμακείων προκειμένου οι διοικήσεις τους να κοινοποιήσουν στους φαρμακοποιούς – μέλη τους σχετική ειδοποίηση. «Η ΗΔΙΚΑ φυσικά και ενημερώνει τους φαρμακοποιούς για τα τυχόν σφάλματα στην υποβολή τους. Όταν όμως ένας φαρμακοποιός για κάποιο οποιοδήποτε λόγο δεν έχει αντιληφθεί ότι υπήρξε κάποιο σφάλμα και υπάρχει ζήτημα επικοινωνίας, είναι καθοριστικός ο ρόλος μας και γι’ αυτό πήραμε αυτήν την πρωτοβουλία να  μεσολαβήσουμε και να πάρουμε τις λίστες των φαρμακοποιών που αντιμετώπιζαν προβλήματα ανά νομό.  Στη συνέχεια απευθύνουμε σχετική επιστολή –ανά τοπικό φαρμακευτικό σύλλογο- με σκοπό οι σύλλογοι να ενημερώσουν τα μέλη που είχαν πρόβλημα και να τα βοηθήσουν διαδικαστικά να ενταχθούν στο πρόγραμμα».   

Ήδη σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει ο ΠΦΣ από πλευράς της ΗΔΙΚΑ μέσα σε 1-2 μέρες μετά την επιτυχή αποστολή της σύμβασης για τα φαρμακεία που είχαν το πρόβλημα, ενεργοποιείται η πρόσβαση των φαρμακείων στη σχετική πλατφόρμα διάθεσης των test.

Όμως ακόμη και εκείνοι που δεν είχαν σκεφτεί νωρίτερα να ενταχθούν στο πρόγραμμα ο δρόμος είναι ορθάνοιχτος. «Για τους συναδέλφους που δεν είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και θελήσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα μπορούν να το πράξουν ανά πάσα στιγμή. Όσοι λοιπόν βρίσκονται στο στάδιο συγκέντρωσης των απαραίτητων δικαιολογητικών (στη φάση 1), όπως και εκείνοι οι συνάδελφοι οι οποίοι ειδοποιούνται τώρα για τα λάθη στα αρχικά δικαιολογητικά της αίτησης από τους συλλόγους τους, ο συνολικός χρόνος που θα χρειαστεί για να ενεργοποιηθεί και η σύμβασή τους δεν θα ξεπερνά τις 5 μέρες με βάση τις ακολουθούμενες διαδικασίες. Συνολικά επομένως για κάποιον που τώρα αποφασίζει να μπει στο πρόγραμμα θα χρειαστεί το πολύ μέχρι 5 μέρες από την αποστολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, μέχρι την ενεργοποίηση των κωδικών του στη σχετική πλατφόρμα διάθεσης των τεστ, από την ΗΔΙΚΑ», διαβεβαιώνει ο κ. Κατσαράκης.

Δ. Ευγενίδης: Υπήρξε βιασύνη από την πολιτεία

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι υπάρχει μία σταδιακή εξομάλυνση της κατάστασης, η οποία βεβαίως πήρε δημοσιότητα και λόγω της δημοσιοποίησης σχετικού με το πρόβλημα, εγγράφου που έστειλε ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής προς τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο (δες εδώ). 

Το DailyPharmaNews απευθύνθηκε στον κ. Διονύση Ευγενίδη, Πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης -του δεύτερου μεγαλύτερου Φαρμακευτικού Συλλόγου της χώρας- και Αναπληρωτή Γραμματέα του ΠΦΣ ζητώντας του να δώσει μία εικόνα για το ποια είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι φαρμακοποιοί της Θεσσαλονίκης.

«Κι εμείς εδώ έχουμε συναδέλφους που δεν έχουν ενταχθεί, χωρίς να φταίνε οι ίδιοι, στο πρόγραμμα. Από τους περίπου 1000 που έχουν δηλώσει και έχουν μπει στη διαδικασία εγγραφής σε σύνολο 1300 φαρμακείων στην πόλη, γύρω στους 200 δεν έχουν ακόμη ενταχθεί. Από αυτούς δε οι μισοί δεν φταίνε οι ίδιοι για το γεγονός ότι δεν έχουν ενταχθεί», απάντησε ο κ. Ευγενίδης.

Και βέβαια έχει λογική να υπάρξουν λάθη όμως το θέμα βρίσκεται στο ότι 100 φαρμακοποιοί έκαναν μεν δήλωση αλλά δεν έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα χωρίς να φταίνε οι ίδιοι, τονίζει ο Πρόεδρος του ΦΣΘ.

Για τον ίδιο, ευθύνη έχει και η πολιτεία. «Όταν το πρωί της Παρασκευής (σ.σ. 11/10) σου λένε ότι το απόγευμα ανοίγει η πλατφόρμα και δεν ανοίγει για όλα τα φαρμακεία, δεν ανοίγει για όλους τους δικαιούχους, δεν ανοίγει όπως πρέπει, σημαίνει ότι δημιουργεί προβλήματα από μόνη της».

Εκφράζει ξεκάθαρα τη γνώμη του: «Κατά την άποψή μου δεν ήταν έτοιμη να λειτουργήσει. Ναι μεν τα πράγματα ομαλοποιούνται αλλά υπάρχουν ακόμη συνάδελφοι που δεν έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ενώ είχαν κάνει τα χαρτιά τους εγκαίρως κι αυτό δημιουργεί προβλήματα στις σχέσεις γιατί κάποιοι χορηγούν αυτά τα τεστ και κάποιοι δεν μπορούν να τα χορηγήσουν. Κατά κάποιο τρόπο έχει δημιουργηθεί θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού».

Ένα συμπέρασμα που βγαίνει από όλο αυτό και για ανάλογες τέτοιες προσπάθειες που θα ακολουθήσουν στο μέλλον, όπως λέει ο κ. Ευγενίδης, είναι ότι δεν χρειάζεται βιασύνη. Είναι ένα πρόγραμμα που διαρκεί πάρα πολύ χρόνο. Θεωρώ ότι όλα πρέπει να ξεκινούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όταν όλα είναι απολύτως έτοιμα.

Share.
Exit mobile version