Η μουσική, που παίζουν τα εστιατόρια και τα καταστήματα, μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στις καταναλωτικές επιλογές σας από όσο  νομίζετε, σύμφωνα με νέα μελέτη, που διεξήχθη σε τρεις φάσεις.

Αυστραλοί ερευνητές τοποθέτησαν 10 εθελοντές σε διαφορετικά δωμάτια με μουσική από μία από τις εξής τρεις περιοχές: Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα και  Ινδία. Στη συνέχεια, κάθε συμμετέχων μελέτησε για 5 λεπτά ένα μενού δείπνου με 30 επιλογές (10 από κάθε χώρα).

Οι επιστήμονες τους ζήτησαν να θυμηθούν όσο περισσότερα πιάτα μπορούσαν από το μενού και στη συνέχεια να επιλέξουν ένα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι θυμόντουσαν καλύτερα και επέλεξαν πιάτα που «αντανακλούσαν» τη μουσική που είχαν ακούσει κοιτάζοντας το μενού. Όσοι άκουσαν αμερικάνικη μουσική, για παράδειγμα, επέλεξαν τρόφιμα, όπως τα χάμπουργκερ και τα χοτ-ντογκ. Αντίστοιχα, όσοι άκουσαν έθνικ μουσική θυμόντουσαν και επέλεξαν πιάτα από την κινέζική και ινδική κουζίνα.

Στο δεύτερο πείραμα, οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε δύο τύπους της αμερικανικής μουσικής: την  κλασική και την κάντρι. Αυτή τη φορά στόχος τους ήταν να διαπιστώσουν πώς η μουσική μπορούσε να επηρεάσει τις συνήθειες των δαπανών.

Οι εθελοντές που άκουσαν κλασική μουσική δήλωσαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για αντικείμενα «κοινωνικής ταυτότητας», όπως χρυσά σκουλαρίκια και κολόνια. Από την άλλη πλευρά, όσοι άκουσαν κάντρι, ήταν περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν «χρήσιμα αντικείμενα» όπως στυλό, οδοντόβουρτσα ή λαμπτήρες φθορισμού.

Στο τελικό πείραμα, οι ερευνητές έπαιξαν και πάλι κλασική μουσική και ρώτησαν τους εθελοντές πόσο θα πλήρωναν για ένα αντικείμενο «κοινωνικής ταυτότητας», αλλά αυτή τη φορά τους έδωσαν λιγότερο χρόνο για να αποφασίσουν.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το υποσυνείδητο εκείνων που, υπό πίεση χρόνου, αποφάσισαν να πληρώσουν περισσότερα, είναι πιο ευαίσθητο στις μουσικές επιρροές, όταν υπάρχει μεγαλύτερη γνωστική πίεση.

Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι η «Πέμπτη Συμφωνία» του Μπετόβεν ευθύνεται για όλες τις ακριβές αγορές, αλλά όπως έδειξε η μελέτη, θα μπορούσε, για παράδειγμα, να κάνει ένα ακριβό τζελ για τα μαλλιά να φαντάζει πιο ελκυστικό.

Οι ερευνητές θα υποβάλλουν σχετική έκθεση στο επόμενο τεύχος της επιθεώρησης  Journal of Retailing.

Share.
Exit mobile version