Close Menu
Dailypharmanews

    Εγγραφείτε στις ενημερώσεις

    Μάθετε τα τελευταία νέα για την υγεία.

    Σημαντικοτερα νεα

    Η εξαγγελία του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για ενεργή συμμετοχή σε δράσεις πρόληψης, γίνεται πράξη

    04/12/2025

    Ο ρόλος των φαρμακοποιών δίπλα σε ανθρώπους που παίρνουν φάρμακα για απώλεια βάρους

    04/12/2025

    Η ψυχική υγεία στα σωφρονιστικά ιδρύματα περνά στο ΕΣΥ: Μία θεσμική τομή με επίκεντρο τον άνθρωπο

    04/12/2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Dailypharmanews
    ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
    • Αρχικη
    • Nεα

      Μαλάρια: Νέα όπλα σώζουν ζωές – αλλά η ανθεκτικότητα στα φάρμακα απειλεί να ανατρέψει την πρόοδο

      04/12/2025

      ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου

      04/12/2025

      Πρωταθλητές στην υπερεργασία οι Έλληνες νέοι γιατροί σύμφωνα με ευρωπαϊκή μελέτη

      04/12/2025

      Πενήντα εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους και σε περιφέρειες για την αντιμετώπιση της ευλογιάς

      04/12/2025

      Γεωργιάδης: «Βαθμολογία 4,2 στο ΕΣΥ από ασθενείς – Έρχονται νέες υπηρεσίες στο MyHealth app»

      04/12/2025
    • Επιστημονικα

      Οι χάρτες των ανθρώπινων γονιδίων στερούνται παγκόσμιας εκπροσώπησης

      04/12/2025

      Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος δείχνει ότι η παχυσαρκία επιταχύνει την ανάπτυξη της νόσου

      04/12/2025

      Φάρμακα κατά της παχυσαρκίας: Γιατί δεν μπορούν να τα πάρουν όλοι, τι συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

      03/12/2025

      Διατροφική Καθοδήγηση: Άνθρωπος ή ChatGPT;

      03/12/2025

      Νέο πειραματικό φάρμακο ανοίγει το «παράθυρο» θεραπείας του εγκεφαλικού έως και 12 ώρες

      03/12/2025
    • Πολιτικη Υγειας

      Η ψυχική υγεία στα σωφρονιστικά ιδρύματα περνά στο ΕΣΥ: Μία θεσμική τομή με επίκεντρο τον άνθρωπο

      04/12/2025

      ΕΟΠΥΥ: Μηδενίστηκε το clawback για τα διαγνωστικά τον Αύγουστο – Ικανοποίηση Γεωργιάδη

      01/12/2025

      Σε όλη τη χώρα οι Κινητές Ομάδες Υγείας-Ποιες υπηρεσίες καλύπτουν και πώς κλείνετε ραντεβού

      17/11/2025

      Μητσοτάκης: Οι ΚΟΜΥ αλλάζουν την πρόληψη στον τομέα της υγείας

      17/11/2025

      Σαμαράς: «Απαιτείται γενναία οικονομική στήριξη του νοσηλευτικού προσωπικού»

      10/11/2025
    • Ασθενεις

      Triplex καρδιάς: Πότε είναι αναγκαίο – Ποια καρδιακά προβλήματα εντοπίζει

      29/11/2025

      Παιδικός διαβήτης: Σε ποια ηλικία εμφανίζεται – Ποια συμπτώματα εκδηλώνει

      23/11/2025

      Πεπτικό έλκος: Τα προειδοποιητικά συμπτώματα – Πότε γίνεται επικίνδυνο

      22/11/2025

      Μαγνητική τομογραφία καρδιάς: Σε ποιες περιπτώσεις τη συστήνουν οι γιατροί

      15/11/2025

      Σαλμονέλα: Πως θα καταλάβω ότι έχω μολυνθεί

      15/11/2025
    • Καινοτομια

      Από τους εμφυτεύσιμους καταγραφείς καρδιακού ρυθμού στα wearables

      05/11/2025

      Νέα έκδοχα – νέος ορίζοντας: Τα «αόρατα» συστατικά που μπορεί να απογειώσουν την καινοτομία στα φάρμακα

      28/10/2025

      Νέα ιατρική εποχή: Εμφυτεύσιμος αισθητήρας στο παρόν- Καθρέφτης που θα σκανάρει το σώμα στο μέλλον

      12/10/2025

      Νέο φάρμακο κατά της σχιζοφρένειας αναμένεται να κυκλοφορήσει στη Βρετανία από την BMS

      22/09/2025

      Ζώντας το χειρουργείο πριν το πτυχίο: Η νέα εμπειρία μάθησης στο ΑΠΘ

      17/09/2025
    • Podcasts
    • Αφιερωματα
    ΕΓΓΡΑΦΗ
    Dailypharmanews
    Home » Επιστημονικα » Έρευνα προειδοποιεί: Οι διαφημίσεις … αγοράζουν και τα όνειρά μας! – Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ψυχική μας υγεία
    Επιστημονικα

    Έρευνα προειδοποιεί: Οι διαφημίσεις … αγοράζουν και τα όνειρά μας! – Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ψυχική μας υγεία

    02/02/2025Updated:03/02/20254 Mins Read
    Facebook Twitter WhatsApp
    oneira-
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
    Listen to this article

    Από τη Γιάννα Τριανταφύλλη.

    Τα όνειρά μας δεν είναι πλέον … ασφαλή από τα εμπορικά μηνύματα διαφημιστικών εταιρειών διαπιστώνει μια νέα έρευνα. Τα ευρήματα της μελέτης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.101 Αμερικανών ηλικίας 18-35 ετών, αποκαλύπτουν ότι το 54% των νεαρών Αμερικανών αναφέρουν ότι βιώνουν όνειρα επηρεασμένα από διαφημίσεις, κάτι που ορισμένες εταιρείες μπορεί να το κάνουν πλέον σκόπιμα.

    Ήδη από το 2021, έρευνα της Αμερικανικής Ένωσης Μάρκετινγκ είχε διαπιστώσει ότι το 77% των διαφημιστικών εταιρειών εξέφραζε την πρόθεση να αναπτύξουν τεχνολογίες «ονειρικής διαφήμισης» έως το 2025. Πολλαπλές μελέτες μάρκετινγκ δοκιμάζουν πλέον ανοιχτά νέους τρόπους για να επηρεάσουν και να καθοδηγήσουν την αγοραστική συμπεριφορά μέσω της πρακτικής  «ύπνου και ονείρου»».

    Αυτή η τεχνολογία, που ονομάζεται Στοχευμένη Επώαση Ονείρων (TDI), χρησιμοποιεί συγκεκριμένα ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα, όπως μια ταινία, για να προκαλέσει συγκεκριμένες εικόνες και ήχους στον εγκέφαλο που οι άνθρωποι στη συνέχεια βλέπουν στα όνειρά τους.

    Η εμπορική και κερδοφόρα χρήση της «επώασης ονείρων», της εισαγωγής δηλαδή ερεθισμάτων πριν ή κατά τη διάρκεια του ύπνου για να επηρεάσει το περιεχόμενο των ονείρων μοιάζει να μην αποτελεί πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασία αλλά μια πραγματικότητα που εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

    Όνειρα … προς πώληση

    Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα καταναλωτών της εταιρείας ψηφιακών μέσων The Media Image που επικεντρώνεται στις γενιές Gen Z και Millennials, το 54% των Αμερικανών ηλικίας 18-35 ετών δήλωσε ότι βλέπειόνειρα που επηρεάζονται από διαφημίσεις ή που περιέχουν περιεχόμενο που μοιάζει με διαφήμιση, ακόμη και σε καθημερινή βάση, συχνά με την μορφή επεισοδίων.

    Το φαινόμενο δεν είναι παθητικό, λένε οι ερευνητές. Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι οι διαφημίσεις που βασίζονται σε όνειρα μπορεί να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών με απτούς τρόπους. Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ τα 2/3 των καταναλωτών (66%) αναφέρουν αντίσταση στην πραγματοποίηση αγορών με βάση τα όνειρά τους, το 1/3 παραδέχεται ότι αγόρασε  προϊόντα ή υπηρεσίες κατά τον προηγούμενο χρόνο παρακινούμενο από τα όνειρα.

    Η παρουσία μεγάλων εμπορικών σημάτων στα όνειρα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, με το 48% των νεαρών Αμερικανών να αναφέρει ότικατά τη διάρκεια του ύπνου βλέπει γνωστές εταιρείες όπως η Coca-Cola, η Apple ή η McDonald’s. Σύμφωνα με ειδικούς του Χάρβαρντ, αυτό μπορεί να οφείλεται στην «επανενεργοποίηση» της μνήμης κατά τη διάρκεια του ύπνου, όπου η συχνή έκθεση σε μάρκες στην καθημερινή ζωή αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης στα όνειρά τους.

    Ίσως το πιο ανησυχητικό όμως απ’ όλα είναι η προφανής προθυμία πολλών καταναλωτών να αποδεχθούν αυτό το νέο όριο που θέτει διαφήμισης. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 41% των ερωτηθέντων δεν θα είχαν αντίρρηση να βλέπουν διαφημίσεις στα όνειρά τους, αν αυτό σήμαινε ότι να λάβουν εκπτώσεις σε προϊόντα ή υπηρεσίες. Αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, εγείρει σοβαρά ηθικά ερωτήματα σχετικά με την εμπορευματοποίηση της ανθρώπινης συνείδησης και την πιθανή εκμετάλλευση ευάλωτων ψυχικών καταστάσεων για σκοπούς μάρκετινγκ.

    Η έρευνα έρχεται στον απόηχο μιας ανοιχτής επιστολής που έδωσε στη δημοσιότητα πρόσφατα ομάδα 40 ερευνητών που επικεντρώνουν την έρευνά τους στον ύπνο και τα όνειρα, οι οποίοι προειδοποιούν το κοινό σχετικά με τις εταιρικές προσπάθειες να διεισδύσουν στα όνειρα με διαφημίσεις. Αυτή η συντονισμένη προσπάθεια εταιρικού ενδιαφέροντος και τεχνολογικής ικανότητας, υποστηρίζουν οι ερευνητές, εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της προσωπικής ιδιωτικότητας και της ψυχικής αυτονομίας.

    Αυτά τα αποτελέσματα προκύπτουν σε ένα πλαίσιο αυξανόμενου κορεσμού διαφημίσεων στην καθημερινή ζωή των αμερικανών πολιτών. Οι τρέχουσες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι πολίτες των ΗΠΑ εκτίθενται καθημερινά σε περισσότερες από 4.000 διαφημίσεις, καθιστώντας τον ύπνο ένα από τα τελευταία καταφύγια προστασίας από τον καταιγισμό των διαφημίσεων. Η πιθανή διάβρωση αυτού του προστατευτικού καταφυγίου εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών και την ψυχική ευημερία σε έναν όλο και πιο εμπορευματοποιημένο κόσμο.

    Οι ερευνητές που πραγματοποίησαν την έρευνα προειδοποιούν πως εάν δεν τεθούν άμεσα όρια στις διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες πλέον αναπτύσσουν καθημερινά όλο και περισσότερες νέες τεχνολογίες για να επηρεάσουν τα όνειρά μας, κινδυνεύουμε να χάσουμε τον τελευταίο ιδιωτικό χώρο χωρίς διαφημίσεις στη σύγχρονη ζωή.

    Καθώς οι εταιρείες εξερευνούν με εντατικό ρυθμό τρόπους για να επηρεάσουν το υποσυνείδητό μας, η έλλειψη διασφαλίσεων γίνεται όλο και πιο προβληματική. Η πιθανή χειραγώγηση των ονείρων για διαφημιστικούς σκοπούς προκαλεί σοβαρές ανησυχίες για την ψυχολογική ευεξία και την ανάγκη για προστατευτικούς κανονισμούς.

    Πηγή: The Media Image

    διαφημίσεις Όνειρα
    Share. Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    προσφατα αρθρα

    Οι χάρτες των ανθρώπινων γονιδίων στερούνται παγκόσμιας εκπροσώπησης

    Επιστημονικα

    Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος δείχνει ότι η παχυσαρκία επιταχύνει την ανάπτυξη της νόσου

    Επιστημονικα

    Φάρμακα κατά της παχυσαρκίας: Γιατί δεν μπορούν να τα πάρουν όλοι, τι συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

    Επιστημονικα

    Διατροφική Καθοδήγηση: Άνθρωπος ή ChatGPT;

    Επιστημονικα

    Νέο πειραματικό φάρμακο ανοίγει το «παράθυρο» θεραπείας του εγκεφαλικού έως και 12 ώρες

    Επιστημονικα

    ΗΠΑ: Τα επιστημονικά δεδομένα στηρίζουν τον εμβολιασμό νεογνών κατά της ηπατίτιδας Β

    Επιστημονικα

    Χρόνιος Πόνος:  Επιστήμονες και ασθενείς ζητούν εθνική στρατηγική και αναγνώριση του πόνου ως νόσου

    Επιστημονικα

    Εφηβεία: Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι κρατάει μέχρι τα 30!  Ποιες είναι οι 5 σημαντικές φάσεις του ανθρώπινου εγκέφαλου

    Επιστημονικα

    Εμμηνόπαυση και Ρευματικό Νόσημα: Πόσο Επηρεάζει τη Ζωή μου;

    Επιστημονικα

    Αίσθημα Κόπωσης: Πότε είναι ανησυχητικό;

    Επιστημονικα

    Πειραματική mRNA θεραπεία καταπολεμά λοιμώξεις ανθεκτικές στα αντιβιοτικά

    Επιστημονικα

    Η υπνική άπνοια μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση Πάρκινσον, σύμφωνα με νέα μελέτη

    Επιστημονικα

    Αλκοόλ στην εγκυμοσύνη: Προκαλεί μόνιμες βλάβες σε βασικές περιοχές του εγκεφάλου των παιδιών

    Επιστημονικα

    Φάρμακο για το Αλτσχάιμερ εμφανίζει σημαντικά οφέλη και σε παιδιά με αυτισμό

    Επιστημονικα

    Οστεοπόρωση: Βρέθηκε γονίδιο που αναδομεί τα οστά και αντιστρέφει την απώλεια οστικής μάζας

    Επιστημονικα

    Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Απειλεί η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία οδηγούς και επιβάτες;

    Επιστημονικα

    Νέα ελπίδα για την ALS: Ερευνητές ανακαλύπτουν μόριο που αναστρέφει τη βλάβη στα νευρικά κύτταρα

    Επιστημονικα

    Τα παγκόσμια κρούσματα ιλαράς μειώθηκαν κατά 71% σύμφωνα με τον ΠΟΥ

    Επιστημονικα
    Μη χασετε
    Φαρμακειο

    Η εξαγγελία του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για ενεργή συμμετοχή σε δράσεις πρόληψης, γίνεται πράξη

    04/12/20256 Mins Read
    Ήταν 19 Μαϊου 2025 όταν υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο και την Ένωση Ασθενών Ελλάδας

    Ο ρόλος των φαρμακοποιών δίπλα σε ανθρώπους που παίρνουν φάρμακα για απώλεια βάρους

    04/12/2025

    Η ψυχική υγεία στα σωφρονιστικά ιδρύματα περνά στο ΕΣΥ: Μία θεσμική τομή με επίκεντρο τον άνθρωπο

    04/12/2025

    Μαλάρια: Νέα όπλα σώζουν ζωές – αλλά η ανθεκτικότητα στα φάρμακα απειλεί να ανατρέψει την πρόοδο

    04/12/2025
    Ροη Ειδησεων
    • Η εξαγγελία του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για ενεργή συμμετοχή σε δράσεις πρόληψης, γίνεται πράξη
    • Ο ρόλος των φαρμακοποιών δίπλα σε ανθρώπους που παίρνουν φάρμακα για απώλεια βάρους
    • Η ψυχική υγεία στα σωφρονιστικά ιδρύματα περνά στο ΕΣΥ: Μία θεσμική τομή με επίκεντρο τον άνθρωπο
    • Μαλάρια: Νέα όπλα σώζουν ζωές – αλλά η ανθεκτικότητα στα φάρμακα απειλεί να ανατρέψει την πρόοδο
    • ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
    Αναζητηση
    Μεινετε σε επαφη
    • Facebook
    • YouTube
    • Vimeo
    • LinkedIn
    Ταυτοτητα
    Ταυτοτητα

    Menu
    • Αρχική
    • Πολιτική cookies
    • Πολιτική απορρήτου
    • Πνευματική Ιδιοκτησία
    • Επικοινωνία
    © 2025 Dailypharmanews. Designed by Dailypharmanews.
    • Αρχική
    • Πολιτική cookies
    • Πολιτική απορρήτου
    • Πνευματική Ιδιοκτησία
    • Επικοινωνία

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.