Η στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μειώνεται την ώρα που οι μαθητές αυξάνονται. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ που βγήκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη και αφορά τις Μονάδες Ειδικής Αγωγής κατά το σχολικό έτος 2022-2023.
Το διδακτικό προσωπικό στα σχολεία μειώθηκε κατά 2,5% σε σχέση με έναν χρόνο πριν (σχολικό έτος 2021-2022) παρά το γεγονός ότι οι εγγεγραμμένοι μαθητές παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν τα νησιά του Αιγαίου όπου το διδακτικό προσωπικό στα σχολεία μειώθηκε κατά 10,4% όπου υπηρετούσαν 129 δάσκαλοι για 292 μαθητές. Εξίσου μεγάλη ήταν η μείωση και στο Νότιο Αιγαίο (-8,7%) όπου υπηρετούσαν 179 δάσκαλοι για 408 μαθητές.
Οι εγγεγραμμένοι μαθητές ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανήλθαν το σχολικό έτος 2022-2023 σε 12.981 (από 12.600 που ήταν έναν χρόνο πριν) με τους 4.949 να βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Αντίθετα με την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στη Δευτεροβάθμια το προσωπικό αυξήθηκε κατά 9,5%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας παρατηρούνται τα ακόλουθα:
α) Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 αυξήθηκαν από 302 σε 304 (0,6%) ενώ οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέμειναν αμετάβλητες στις 220 μονάδες.
β) Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 μειώθηκε κατά 2,5% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αυξήθηκε κατά 9,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2022/2023 σε σχέση με το 2021/2022 παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 0,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών το 67,8% αποτελούσαν οι άρρενες και το 32,2% οι θήλεις μαθητές.
δ) Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν ο αυτισμός σε ποσοστό 38,1% και η αμέσως επόμενη η νοητική υστέρηση σε ποσοστό 30,7%.
ε) Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές κατά το σχολικό έτος 2022/2023 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,37 μαθητές, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για το σχολικό έτος 2021/2022 ήταν 1 προς 2,39.
στ) Η Περιφέρεια Αττικής συγκέντρωσε το 34,1% του μαθητικού πληθυσμού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Χώρας. Ακολούθησε η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας με 16,1%.
