Σε συνέντευξή του σήμερα, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έκανε απολογισμό της μέχρι τώρα εφαρμογής των νέων παρεμβάσεων στην Υγεία, δίνοντας έμφαση στη βελτίωση της καθημερινότητας των ασθενών και στην ενίσχυση της λειτουργικότητας του ΕΣΥ. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη μεγάλη ανταπόκριση που σημείωσε η νέα δωρεάν τηλεφωνική γραμμή «1566» του ΕΣΥ για ραντεβού και φάρμακα, στις παραδόσεις φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον μέσω ΕΟΠΥΥ — ένα εγχείρημα που χαρακτήρισε «τεράστιο» αλλά απαραίτητο — και στην εφαρμογή του ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης της εμπειρίας ασθενών από τα δημόσια νοσοκομεία. Ο Υπουργός τόνισε πως στόχος των παρεμβάσεων είναι η άμεση εξυπηρέτηση, η μείωση της ταλαιπωρίας και η ενεργή συμμετοχή των πολιτών στη βελτίωση του συστήματος υγείας.
Πιο κοντά στον πολίτη με άμεση εξυπηρέτηση και φωνή στον ασθενή
Ο Υπουργός χαρακτήρισε εντυπωσιακή την πρώτη ημέρα λειτουργίας της γραμμής «1566», με 3.000 κλήσεις, τονίζοντας ότι οι πολίτες μπορούν πλέον να κλείνουν ραντεβού σε δημόσιες δομές, να αναζητούν φάρμακα — ακόμα και υψηλού κόστους — και να απευθύνονται για κάθε πληροφορία, πλην των επειγόντων περιστατικών που συνεχίζουν να εξυπηρετούνται από το «166». Το μέτρο, όπως σημείωσε, διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.
Αναφερόμενος στην κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους, δήλωσε ότι πρόκειται για ένα σύνθετο εγχείρημα με 140.000 δυνητικούς δικαιούχους και ήδη 33.000 παραδόσεις σε είκοσι μέρες. Αναγνώρισε τις δυσκολίες, ζήτησε συγγνώμη για την όποια καθυστέρηση και επανέλαβε πως στόχος του είναι η μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών και η αποσυμφόρηση των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ.
Για το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς, υπογράμμισε ότι χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και ότι καθημερινά αποστέλλονται χιλιάδες SMS σε πολίτες που πήραν εξιτήριο, ώστε να αξιολογήσουν ανώνυμα την εμπειρία τους από τη νοσηλεία. Όπως εξήγησε, οι απαντήσεις καλύπτουν μια ευρεία γκάμα ζητημάτων, από την καθαριότητα και την ταχύτητα εξυπηρέτησης μέχρι τη συμπεριφορά του προσωπικού και τη διαθεσιμότητα φαρμάκων. Το εργαλείο σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ασθενών Ελλάδας με στόχο, όπως είπε, «να ακουστεί η φωνή των πολιτών και όχι μόνο των διοικήσεων».
