Το τελευταίο διήμερο, συζητείται διαρκώς στη δημόσια σφαίρα η υλοποίηση του σχεδίου του υπουργείου Υγείας για τη συμμετοχή των Κέντρων Υγείας στην αποσυμφόρηση των εφημεριών των Νοσοκομείων, μετά τις ενημερώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τη μείωση των χρόνων αναμονής στα ΤΕΠ των δημοσίων νοσοκομείων που στόχο έχουν τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών προς τους Έλληνες ασθενείς.
Από τη Ρούλα Σκουρογιάννη
Σχολιάζοντας τα μέτρα, που θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, η πρόεδρος της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας-Πειραιά (ΕΙΝΑΠ), Ματίνα Παγώνη, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, επεσήμανε ότι την εισήγηση για την αξιοποίηση των Κέντρων Υγείας προς αυτόν τον σκοπό έκανε αρχικά η ΕΙΝΑΠ.
Η πρόταση για τα Κέντρα Υγείας ήταν της ΕΙΝΑΠ
«Εδώ και τόσα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν δεν μπορούν να λύσουν το θέμα της Υγείας. Και μέχρι τώρα δεν έχει λυθεί. Εμείς είχαμε κάνει κάποιες προτάσεις και δεν αφήνω κανέναν να πει ότι οι προτάσεις της ΕΙΝΑΠ είναι δικές του. Η πρόταση ήταν της ΕΙΝΑΠ για Κέντρα Υγείας αστικού τύπου. Να βοηθήσουν τα νοσοκομεία, στις γενικές εφημερίες, και ο κόσμος που πάει (στα νοσοκομεία) να μπορεί να εξυπηρετηθεί από τα Κέντρα Υγείας, που θα έχουν τις δυνατότητες, ώστε να μην έχουμε τις 10 ώρες αναμονές», τόνισε η κα Παγώνη, συμπληρώνοντας ότι το έχει παραδεχτεί και ο υπουργός Υγείας. Αυτό ήταν μία εισήγηση δική μας, από την πρώτη μέρα που συναντηθήκαμε. Ξέρουμε τι σημαίνει ράντζα. Ξέρουμε τι σημαίνει αναμονές. Έχουμε καθίσει 18 ώρες στα επείγοντα και έχουμε άποψη και μπορούμε να μιλάμε. Επειδή, λοιπόν, δεν είμαστε γιατροί γραφείων, γι’ αυτό κάναμε αυτές τις προτάσεις, Αυτή την πρόταση την πήρε (ο υπουργός) και την προχωρεί. Για μας είναι πολύ σημαντική. Το 20% των ασθενών είναι αυτοί που μπαίνουν εισαγωγές στα νοσοκομεία, άντε και το 50% να πηγαίνουν στα νοσοκομεία. Το άλλο 50% μπορεί να εξυπηρετηθεί στα Κέντρα Υγείας αστικού τύπου και να πηγαίνουν γρήγορα οι άνθρωποι στα σπίτια τους με τις συνταγές τους, με τη λύση του προβλήματός τους και να μην περιμένουν δέκα ώρες στα νοσοκομεία», εξήγησε η Ματίνα Παγώνη.
Πόσο εύκολο είναι οι πολίτες να εμπιστευθούν τα Κέντρα Υγείας αντί τα ΤΕΠ;
Απαντώντας στην παραπάνω ερώτηση, η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ ήταν αισιόδοξη, λέγοντας πως ο κόσμος θα εμπιστευθεί τα ΚΥ, «με την ενημέρωση που θα γίνεται και βλέποντας ο κόσμος, πηγαίνοντας να επισκεφθεί ένα Κέντρο Υγείας, ότι και οι ειδικότητες που θέλει υπάρχουν και γρήγορα λύνει το πρόβλημά του και παίρνει τις οδηγίες και πηγαίνει στο σπίτι του. Γιατί και εκεί είναι συνάδελφοί μας, εξαιρετικοί, ειδικευμένοι, οι οποίοι είναι το ίδιο με εμάς, επιστήμονες, οι οποίοι μπορούν να τους βοηθήσουν πιο γρήγορα να λύσουν το πρόβλημά τους και να μην ταλαιπωρούνται οι άνθρωποι, γιατί στη θέση αυτών αύριο θα είμαστε εμείς, θα είναι οι φίλοι μας, είναι οι συγγενείς μας, είναι κόσμος που περιμένει τόσες ώρες».
«Είναι τραγικό να περιμένεις σε ένα εξωτερικό ιατρείο και άμα έχεις πάει με έναν συγγενή σου πάλι καλά, οι περισσότεροι ταλαίπωροι μεγάλοι έρχονται μόνοι τους. Όταν, λοιπόν, είσαι σε ένα εξωτερικό ιατρείο και περιμένεις, θα υπάρχει καταρχήν ένας πίνακας του υπουργείου που θα δείχνει στο βραχιολάκι πόση αναμονή έχει ο κάθε άρρωστος. Θα υπάρχει ομάδα από τον Ερυθρό Σταυρό οι οποίοι θα βοηθάνε. Κάποιοι περιμένουν εκεί και δεν ξέρουν τι να κάνουν, πού να ρωτήσουν, πού να πάνε. Όταν λοιπόν βλέπουν ότι αυτή η αναμονή είναι περίεργη, δεν μπορεί να κάθεται κάποιος μία ώρα και να μην έχει κάνει τίποτα. Άρα κάποιος θα πηγαίνει να το προχωράει λίγο, να τον πάει στο επόμενο ιατρείο να του πει πέντε πράγματα. Αυτό είναι σημαντικό. Κάθε τι που ξεκινάει, ας το δούμε. Πιλοτικό είναι. Προκειμένου να έχω εγώ το χάος των δέκα ωρών και να κάθεται ένας άνθρωπος και να μην έχει κάνει πέντε ώρες τίποτα, να το δοκιμάσω και το βραχιολάκι, να δω μήπως τον βοηθήσει. Δεν είμαι αρνητική», δήλωσε, καταλήγοντας η κα Παγώνη.